خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
فناوری های نو در حوزه ایترنت اشیا

فناوری های نو و تاثیر آن در تغییر آینده جهان

فناوری های نو مبحث پرطرفداری است که به پیشرفت‌ ها و نوآوری ‌های معاصر در حوزه ‌های گوناگون تکنولوژی از جمله خانه هوشمند می پردازد.   شماری از فناوری‌های هم‌گرا در هم‌گرایی فنی سیستم‌های مختلفی پدیدار شده‌اند که از نتایج این همگرایی طی نمودن، روندی تکاملی به سوی اهداف مشابه می‌باشد. هم‌گرایی می‌تواند به فناوری‌های مجزا و فناوری های پیشین همچون صدا (عناصر تلفن)، داده‌ها و (کاربردهای بهره‌وری) و ویدئو که هم‌اکنون به اشتراک منابع و تعامل با هم می‌پردازند، بازدهی‌های جدیدی نیز بدهد.

توجه: رعایت موارد زیر هنگام نصب کلیدها الزامی است!

  1. هنگام نصب کلید از تراز بودن قوطی ها و فاصله مناسب قوطی ها از هم اطمینان حاصل شود.
  2. فیوز اصلی برق را هنگام نصب کلید قطع کنید.
  3. هنگام اتصال مصرف‌کننده‌ها، به محدودیت جریان عبوری از کلید توجه نمایید.
  4. هنگام نصب کلید، از پاشیده شدن مستقیم آب روی مکانیزم آن جلوگیری کنید.
  5. جهت نصب صحیح و گردش هوا، از انباشت سیم‌ها در پشت کلید اجتناب فرمایید (لازم به ذکر است می توان برای ایجاد فضای بیشتر پشت قوطی کلید را باز نمود تا سیم ها فضای بیشتری داشته باشند).

مشخصات فنی:

  • ولتاژ کاری: 220 ولت
  • حداکثر جریان عبوری به ازای هر کانال: 5 آمپر
  • توان خروجی: 1100 وات output
  • توان تیپیکال: 3 وات

نحوه نصب:

  1. کلیدهای لمسی آلفا می‌توانند در قوطی‌های استاندارد نصب گردند. هنگام نصب از وجود فضای کافی در داخل قوطی اطمینان حاصل کنید.
  2. شیشه رویی کلید را از مکانیزم کلید جدا کنید. (دقت فرمایید که شیشه ضربه نبیند!)
  3. خروجی سیم‌ های آماده شده را مطابق دیاگرام و توضیحات زیر به ترمینال‌ های مربوطه وصل کنید.
  4. کلید را روی قوطی نصب نمایید.
  5. پنل رویی کلید را نیز نصب کنید.
diagram kilid فناوری های نو و تاثیر آن در تغییر آینده جهان

توضیحات مربوط به سیم‌کشی و اتصال به ترمینال‌های کلید:

P: فاز تغذیه کلید

N: نول تغذیه کلید

P1: فاز ورودی رله‌ های کلید

L1: فاز مصرف‌کننده شماره 1

L2: فاز مصرف‌کننده شماره 2

L3: فاز مصرف‌کننده شماره 3

L4: فاز مصرف‌کننده شماره 4

A و B: مربوط به پروتکل مدباس

نکته: جهت حفاظت از کلید در برابر بارهایی با خاصیت سلفی و جریان‌ های لحظه‌ای، از اسنابر (Snubber) استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اسنابر در برابر نوسانات شبکه توزیع برق، برای کلید لمسی نقش حفاظتی نخواهد داشت.

نحوه نصب اسنابر طبق دیاگرام:

اسنابر بین تمام پل‌ ها به صورت جداگانه (L4, L3, L2, L1) و نول (N) قرار می‌گیرد.

اینترنت اشیا (IOT) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فناوری های نو – فناوری‌های همگرا  

به انگلیسی  (Converging Technologies)یا فناوری های همگرا، به مجموعه ای از چهار فناوری اطلاعات، زیستی، شناختی و نانو گفته می‌شود، که به صورت هم‌افزا  و یکپارچه با هم، قادرند که نیازهایی از زندگی انسان ها را پاسخ گویند که تاکنون فناوری ‌های دیگر قادر به آن نبوده‌اند.

این قابلیت بی‌بدیل فناوری‌های همگرا، نتیجه ویژگی‌های ممتاز این فناوری‌ ها و قابلیت همگرایی آن‌ها می باشد.

فناوری های نو، باید ها و نباید ها

با توجه به پیشرفت های خیره کننده قرن اخیر در زمینه فن آوری اطلاعات کامپیوتر، این حوزه از علم از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است، تا جایی که قرن حاضر را قرن اطلاعات نیز می نامند.

همگام با پیشرفت جشم گیر فناوری های نو در جوامع امروزی، نیاز به اطلاعات و امکان استفاده از آنها در تمام زمینه ها امری ضروری بنظر می رسد.

در قرن حاضر، استفاده بهینه از اطلاعات عامل مهم توسعه و پیشرفت هر کشوری، نیز می باشد. فناوری های نو یی که در سال های اخیر پدیدار گشته اند، مثالی از پیشرفت های علمی در زمینه فن آوری اطلاعات می باشند.

امروزه رشد علم و دست یابی به اطلاعات، اهمیت فناوری اطلاعات را بیشتر نشان می دهد، به طوری که یکی از عوامل مهم در ارزیابی پیشرفت و استقلال کشورها، امکان دست یابی به اطلاعات و نحوه استفاده از آن می باشد.

استفاده از این فناوری های نو، برای تمامی کشورها امکان پذیر است و هر کشوری می تواند از این فن آوری ها در جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود استفاده نماید.

 اینترنت اشیا به عنوان یکی از فناوری های نو

یکی از این فن آوری ها، اینترنت اشیا می باشد. این فن آوری سبب می شود تا از تکنولوژی اینترنت در هر شیئی در خانه و محیط پیرامون جهت هوشمند سازی آنها استفاده نماییم. بنابراین می توان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت اشیای پیرامون خود را کنترل و مدیریت نمایید.

یکی از کاربران معتقد است که ما در قرن بسیار هیجان انگیزی با فناوری های کامپیوتری زندگی می کنیم. کاربر دیگری معتقد است که اگرچه این فناوری بسیار کارآمد می باشد اما باید ابتدا باید امنیت آن را در مقابل هرگونه هک اینترنتی تامین نمود. در غیر این صورت فاجعه عظیمی در سطح کلان رخ خواهد داد.

تکنولوژی های خانه هوشمند + بررسی 2 تکنولوژی اینترنت اشیا و هوش مصنوعی

فناوری دیگری که به عنوان فناوری های  نوظهور معرفی شده است راجع به هوش مصنوعی و ربات ها می باشد.

 پر واضح است که فن آوری رباتیک انقلاب بزرگی در زندگی افراد بوجود آورده است. بعنوان مثال می توان به کارخانه ای در چین اشاره کرد که ۹۰ درصد از کارکنان خود را با ربات جایگزین کرد و موجب افزایش ۲۵۰ درصدی بهر‌وری وکاهش ۸۰ درصدی نقایص تولید شده است.

واقعیت مجازی به عنوان یکی از فناوری های نو

از فن آوری نوظهور دیگر می توان به واقعیت مجازی اشاره کرد. تلاش بشر همواره برای از بین بردن مرزهای بین فضای واقعی و فضای مجازی است.

سال هاست که محققین به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی می باشند و این همه تحقیق برای آسان کردن زندگی انسان‌ ها و ایجاد جذابیت در میان مشغله ‌های فراوان کاری، در اجتماع‌ های امروزی که همه درگیر زندگی روزمره هستند ایجاد چنین فضایی که انسان‌ها را گاهی از خستگی‌ها و مشغله‌های فکری دور می‌کند به شدت احساس می‌شود.

این فن آوری را در عینک های واقعیت مجازی می توان دید. با این عینک ها در موقعیتی قرار می گیرید که در آن نیستید اما چنان واقعی به نظر می رسد که فکر می کنید واقعا در آنجا هستید.

روزی خواهد رسید که فن آوری هیجان انگیز واقعیت مجازی تبدیل به لنزی کوچک خواهد شد و به طوری فراگیر و ارزان می شود که به امروز خود خواهیم خندید که چرا برای داشتن آن هزینه چند میلیونی کرده ایم.

واقعیت افزوده به عنوان یکی از فناوری های نو

فن آوری دیگری که به فناوری نو معروف است می توان به واقعیت افزوده اشاره کرد. واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند.

این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویرگرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشند ایجاد می‌شود.

واقعیت رایانه‌ای، مفهوم کلی واقعیت افزوده می باشد.واقعیت افزوده به انگلیسی (Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم و (معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند.

رونمایی از interface جدید مانیتور لمسی های خانه هوشمند آلفا + ویدئو

واقعیت رایانه ای مفهوم کلی واقعیت افزوده‌است. در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود.

فناوری های نو

همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه‌ساز، دنیای واقعی را کاملاً شبیه‌سازی می‌کند.

این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود. در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود.

همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیه  عناصر درک شده توسط کاربر، توسط کامپیوتر ساخته شده اند.

اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.

در واقعیت افزوده، عناصر معمولاً به صورت بی‌درنگ نگاشته شده و به‌ طور هوشمند مرتبط با عناصر محیطی می‌باشند، مانند نمایش امتیاز مسابقات ورزشی در زمان پخش از تلویزیون. با کمک تکنولوژی پیشرفته واقعیت افزوده (برای مثال افزودن قابلیت بینایی کامپیوتری و تشخیص اشیاء) می‌توان اطلاعات مرتبط با دنیای واقعی پیرامون کاربر را به صورت تعاملی و دیجیتالی به او ارائه نمود.

همچنین می‌توان اطلاعات مرتبط با محیط و اشیاء اطراف را بر روی دنیای واقعی نگاشت. ایده اولیه واقعیت افزوده اولین بار در سال ۱۹۹۰ توسط توماس کادل کارمند بوئینگ مطرح شد.

 بیت کوین یا زنجیره بلوکی 

زنجیره بلوکی یا بیت کوین، یک مدل از پایگاه داده توزیع شده است که در ایجاد بیت کوین به جهان معرفی شد. این پایگاه داده به صورت دائمی فهرستی از رکوردها (رده‌ها) را که هرکدام به گزینه‌های قبلی فهرست ارجاع می‌دهند، حفظ می‌کند و بدین وسیله در مقابله با تضعیف یا بازنگری غیرمجاز تقویت می‌شود.

اولین و معروف‌ترین استفاده از فناوری زنجیره بلوکی در دفتر کل تراکنش‌های بیت کوین به وقوع پیوسته است که الهام بخش ایجاد سایر ارزهای رمز پایه و پایگاه‌های داده توزیع شده، مستحکم شده است. سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز بیش از یک میلیارد دلار در این حوزه در سال 2015، نشانگر تاثیر اجتماعی و اقتصادی فناوری نوظهور زنجیره بلوکی در تغییر بنیادی کارکرد بازارها و دولت‌ها می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *