خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید

سیستم امنیتی چه نقشی در ایمنی خانه هوشمند دارد؟

سیستم امنیتی، با هدف بوجود آوردن شرایط مطلوبی که تضمین کننده آسایش انسان در خانه هوشمند است در نظر گرفته شده. بنابراین توجه به شرایطی که همواره موجب پیشرفت تکنولوژی و منجر به بروز تغییرات و بوجود آمدن نسل های جدید سیستم هوشمند کرده است. در این میان راه حل هایی که موجب ارتقا سیستم امنیتی خانه های هوشمند می گردند بسیار پرطرفدار هستند. در ادامه به معرفی این سیستم ها و چگونگی عملکرد آنها  می پردازیم.

توجه: رعایت موارد زیر هنگام نصب کلیدها الزامی است!

  1. هنگام نصب کلید از تراز بودن قوطی ها و فاصله مناسب قوطی ها از هم اطمینان حاصل شود.
  2. فیوز اصلی برق را هنگام نصب کلید قطع کنید.
  3. هنگام اتصال مصرف‌کننده‌ها، به محدودیت جریان عبوری از کلید توجه نمایید.
  4. هنگام نصب کلید، از پاشیده شدن مستقیم آب روی مکانیزم آن جلوگیری کنید.
  5. جهت نصب صحیح و گردش هوا، از انباشت سیم‌ها در پشت کلید اجتناب فرمایید (لازم به ذکر است می توان برای ایجاد فضای بیشتر پشت قوطی کلید را باز نمود تا سیم ها فضای بیشتری داشته باشند).

مشخصات فنی:

  • ولتاژ کاری: 220 ولت
  • حداکثر جریان عبوری به ازای هر کانال: 5 آمپر
  • توان خروجی: 1100 وات output
  • توان تیپیکال: 3 وات

نحوه نصب:

  1. کلیدهای لمسی آلفا می‌توانند در قوطی‌های استاندارد نصب گردند. هنگام نصب از وجود فضای کافی در داخل قوطی اطمینان حاصل کنید.
  2. شیشه رویی کلید را از مکانیزم کلید جدا کنید. (دقت فرمایید که شیشه ضربه نبیند!)
  3. خروجی سیم‌ های آماده شده را مطابق دیاگرام و توضیحات زیر به ترمینال‌ های مربوطه وصل کنید.
  4. کلید را روی قوطی نصب نمایید.
  5. پنل رویی کلید را نیز نصب کنید.
diagram kilid سیستم امنیتی چه نقشی در ایمنی خانه هوشمند دارد؟

توضیحات مربوط به سیم‌کشی و اتصال به ترمینال‌های کلید:

P: فاز تغذیه کلید

N: نول تغذیه کلید

P1: فاز ورودی رله‌ های کلید

L1: فاز مصرف‌کننده شماره 1

L2: فاز مصرف‌کننده شماره 2

L3: فاز مصرف‌کننده شماره 3

L4: فاز مصرف‌کننده شماره 4

A و B: مربوط به پروتکل مدباس

نکته: جهت حفاظت از کلید در برابر بارهایی با خاصیت سلفی و جریان‌ های لحظه‌ای، از اسنابر (Snubber) استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اسنابر در برابر نوسانات شبکه توزیع برق، برای کلید لمسی نقش حفاظتی نخواهد داشت.

نحوه نصب اسنابر طبق دیاگرام:

اسنابر بین تمام پل‌ ها به صورت جداگانه (L4, L3, L2, L1) و نول (N) قرار می‌گیرد.

منبع تغذیه چه نقش مهمی در خانه هوشمند ایفا میکند؟

سیستم ایمنی موجب ایجاد سطح بالایی از امنیت و در نتیجه ایجاد بهره وری در مصرف انرژی می گردد. توانایی هایی که موجب برقراری کنترل کامل در خانه هوشمند شما می شود.

نقش این سیستم ها ایجاد شرایطی است که از طریق اتوماتیک نمودن بسیاری از فرآیندهایی که در صورت نبود سیستم هوشمند، به صورت متداول و معمولی درخانه شما اجرا می شد می گردد.

در این صورت بواسطه اینترنت و یا بوسیله تلفن همراه، حتی از راه دور، راحت تر خواهید توانست که اقداماتی را که موجب آسودگی خاطر و امنیت شما می شود را فراهم نمایید.

اتوماسیون سازی برای سیستم امنیتی

با تنظیم سناریو برای سیستم روشنایی خانه و روشن شدن تلویزیون به صورت تصادفی و یا باز و بسته شدن پرده برقی ، می توانید الگوی حضور خود در خانه هوشمند را شبیه سازی نمایید و برای زمانی که در منزل حضور ندارید، با خیالی آسوده نسبت به سیستم امنیتی منزل خود، اوقاتتان را در کمال آرامش و اطمینان سپری نمایید.

امروزه امنیت نیازی اساسی در زندگی ما می باشد، این نیاز به سادگی با وجود فناوری های پیشرفته در سیستم های امنیتی برای ما ایجاد می گردد، اما از آنجا که بوجود آوردن شرایط ایده آل برای ایجاد امنیت بوجود نمی آید،

مگر با پیشرفت و توسعه و ارائه تجهیزات به روز و کارآمد، بنابراین این امر در کنار آگاهی از نحوه انتخاب صحیح این تجهیزات بدست می آید.

ساکنین ساختمان از طریق سیستم خانه هوشمند می توانند از روشن ماندن چراغ ها و همچنین از طریق زمان بندی سیستم خانه هوشمند کنترل وسایل سرمایشی و گرمایشی را در اختیار گرفته تا در مصرف انرژی ساختمان و واحد خود صرفه جویی نمایند، در این حالت براحتی مي توان از داخل و خارج از خانه به مصرف کننده هاي انرژي داخل ساختمان دسترسي پيدا کرد و با فرمان هاي مختلف و يا بصورت هوشمندانه آنها را کنترل نمود.

سیستم امنیتی کنترل کننده ورودی های منزل

برای مشاهده اینکه چه کسی مقابل درب منزل شما ایستاده است می توانید با استفاده از اینترنت، تلفن و یا پنل لمسی خانه هوشمند خود، درب منزل را باز نمایید و با دانستن اینکه چه کسی وارد منزل شده از طریق متن، ویدئو و یا عکس با مهمانان خود ارتباط برقرار نموده و خوش آمد گویی نمایید.

کاتالوگ هوشمند آلفا

 

سیستم اعلام سرقت (1)

قفل ها و سیستم های امنیتی هوشمند

یکی از المان های اصلی خانه هوشمند، بهره گیری از قفل دیجیتال و دستگیره اثر انگشتی هوشمند به جای استفاده از قفل معمولی می باشد. که عامل تاثیر گذاری در مسیر شروع هوشمند سازی منازل و محیط پیرامون ما می باشد.

مسیری به سوی زندگی امن و آسوده، با اطمینان و بی دغدغه, مسیری که نتیجه آن منتهی به لبخندی، حاکی از رضایت می شود.

قفل دیجیتال اثر انگشتی و دستگیره هوشمند محصولی است کـه بـر روی انواع درب‌ ورودی ساختمان به منظور دسترسی سریع و آسان، زیبایـی، افزایش امنیت و به جهت حفاظت از خانه و اعضای خانواده شما بر روی انواع درب معمولی و ضد سرقت نصب می‌گردد.

با سیستم ‌های متنوع امنیتی که در این سیستم به کار رفته  است، آرامش و امنیت هر چه بیشتر را برای محیط پیرامون شما بوجود می آورد.

به بیان دیگر قفل دیجیتال (قفل الکترونیکی) ابزار الکترونیکی است که، بر پایه یکی از مکانیزم های شناسایی رمز، کارت های مغناطیسی RFID، تگ، اثرانگشت، ریموت کنترل و گوشی های هوشمند، درب محل کار یا زندگی شما را به راحتی باز و بسته می نماید.

قفل دیجیتال و دستگیره هوشمند با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته ای مانند، باز نمودن درب بوسیله اثر انگشت، کارت هوشمند، صفحه کیپد دار جهت ورود رمز، ریموت کنترل و گوشی هوشمند بدون نیاز به کلید برخوردار می باشد، همه این ویژگی ها در کنار هم می توانند راه حل مناسبی جهت ساده تر نمودن زندگی شما و از بین بردن دردسرهای استفاده از دسته کلیدهای حجیم می باشند؛

در ادامه به توضیح مختصری از ویژگی های  دستگیره و قفل هوشمند می پردازیم.

قفل های دیجیتال دارای شیوه های دسترسی متفاوتی نظیر، قفل دیجیتال کارتی، اثر انگشتی، بدون دستگیره هوشمند، برای کاربران خانه هوشمند می باشند.

نظارت ویدئویی راه حلی برای سیستم امنیتی خانه هوشمند

دسترسی به دوربین هایی که در خانه و یا محل کار شما، وظیفه ایجاد نظارت تصویری از راه دور، برای دیدن آنچه که زنگ به شما هشدار داده است، را دارند و یا مشاهده آنلاین وقایع و .همچنین ویدیوهای قبل و بعد از زنگ ها یا آلارم های داده شده، که می توانید از طریق تلفن همراه و یا کامپیوتر خود مشاهده نمایید.

24 ساعت زندگی در خانه ی هوشمند

علاوه بر این شما می توانید از دوربین های مخصوص جهت دید در شب و هنگام تاریکی و از دوربین های مگاپیکسلی برای داشتن کیفیتی مناسب جهت فیلم و عکس نیز استفاده نمایید.

از مهمترین امکانات سیستم دزدگیرهوشمند می توان به تلفیق شدن این سیستم با دیگر سیستمهای هوشمند موجود در ساختمان اشاره نمود که امنیت را برای ساکنین فراهم می کند.

 

سناریوهایی که امنیت خانه شما را چند برابر می کنند!

نحوه عملکرد سیستم امنیتی به عنوان سناریو خانه هوشمند

در سیستم اعلام سرقت هوشمند می توان چندین منطقه (zone) تعریف نمود و هر منطقه را به طور مجزا کنترل و مدیریت کرد و در صورت ورود سارقین به ساختمان می توان به راحتی محل حضور آنها را در ساختمان هوشمند به سرعت تشخیص داد.

سیستم امنیتی هوشمند قابلیت تعریف و تنظیم به شکل های مختلف با توجه به نظر کارفرما و نوع کاربری ساختمان را دارد.

 برای مثال در یک خانه هوشمند می توان ۳ نوع حالت دزدگیر با سناریوهای مختلف به کار برد:

1-سناریو تنها در خانه:

در سناریوی تنها در خانه،فقط مگنت هایی که جلوی درب ورودی، پنجره یا اتاق های خاصی که شما تنظیم نموده اید، فعال می شوند و زمانی کاربرد دارند که،به عنوان مثال فرزند خردسال شما در خانه تنهاست.

2- سناریو خواب:

در سناریوی خواب فقط سنسورهای مربوط به درب ورودی فعال می شود و سایر سنسورها غیر فعال می باشند.

3- سناریو مسافرت و ترک خانه:

در این حالت تمامی سنسورها فعال شده و سیستم دزدگیر هوشمند بصورت کامل فعال می گردد. با هرگونه ورود غیر مجاز، سیستم هوشمند اقدام به اطلاع رسانی به شما از طریق تلفن همراه می نماید تا اقدامات مربوطه و لازم را انجام دهید. همچنین در این حالت، امکان تعریف سناریو شبیه ساز حضور نیز وجود دارد.

در توضیح سناریو شبیه ساز حضور، هنگامی که شما سیستم ضد سرقت را فعال می نمایید، سیستم بصورت اتوماتیک و در دوره های زمانی کوتاه جهت اینکه بنظر بیاید که شما در منزل حضور دارید، اقدام به کارهایی از قبیل روشن یا خاموش کردن چراغ ها، کنار زدن پرده ها ، روشن یا خاموش نمودن تلویزیون و … می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *