خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
سیستم اعلام سرقت هوشمند

سیستم اعلام سرقت هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم‌ های اعلام سرقت، یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های مربوط به امنیت ساختمان محسوب می‌شوند که با ارائه راهکارهایی کارآمد در این زمینه، سعی بر حفاظت از متعلقات مادی و معنوی ساکنین داشته و از ورود سارقان به منزل نیز جلوگیری می‌کنند.

تنوع محصولات امنیتی، انواع سنسور اعلام سرقت و قفل‌ های برقی، نمایانگر اهمیت این سیستم در خانه‌ های هوشمند هستند.

سیستم اعلام سرقت هوشمند با اتصال و مدیریت انواع تجهیزات امنیتی خود، از ورود اشخاص یا حتی اشیاء غیر مجاز به منزل ممانعت کرده و با عکس‌ العمل‌ هایی همچون به صدا در آمدن آژیر، فلاشر کردن چراغ‌ های منزل و برقراری ارتباط با کاربران خانه هوشمند توسط سیستم تماس‌ گیرنده، هرگونه عملکرد مشکوک را به صاحب منزل اطلاع می‌دهد.

در ادامه این مطلب، در رابطه با ویژگی سیستم اعلام سرقت هوشمند، تجهیزات مربوط و طرز کار آن، توضیحات جامعی ارائه کرده و مزایای استفاده از این سیستم را نیز به تفصیل شرح می‌دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت و نحوه خرید سیستم اعلام سرقت، می‌توانید با کارشناسان ما در خانه هوشمند آلفا، تماس بگیرید.

فهرست مطالب

10 ویژگی سیستم اعلام سرقت در خانه هوشمند که باید بدانید!

راهکارهای فناوری نوین هوشمند سازی ساختمان‌ های مسکونی، اداری و تجاری در جهت حفظ امنیت ساکنان و دارایی آن‌ها، با تولید و عرضه محصولاتی کاربردی در این زمینه، آسایش کاربران را تأمین می‌کند.

استفاده از انواع تجهیزات امنیتی و به‌ کارگیری سیستم‌ های اعلام سرقت، مزایای زیادی را در راستای حفظ آرامش خاطر افراد به ارمغان می‌آورد. 10 مورد از مهم‌ ترین ویژگی‌ های سیستم اعلام سرقت هوشمند هلدینگ آلفا، عبارتند از:

  • تنظیمات مربوط به اجزای سیستم اعلام سرقت را می‌ توان توسط مانیتور لمسی، دستگاه کارتخوان و گوشی هوشمند، مدیریت کرد
  • قابلیت کنترل از راه دور سیستم
  • سهولت استفاده از این سیستم به دلیل رابط کاربری (Interface) فارسی
  • قابلیت بررسی وضعیت سیستم اعلام سرقت منزل از راه دور، به جهت کسب اطلاع از علت فعال شدن آن
  • تجهیز سیستم به سنسورهایی با قابلیت تشخیص شکسته شدن شیشه
  • عدم نیاز به استفاده از ریموت کنترل و دیگر تجهیزات جانبی جهت فعال یا غیر فعال کردن سیستم امنیتی
  • قابلیت غیر فعال‌ سازی دزدگیر هوشمند به واسطه تعیین رمز عبور یا استفاده از کارت ورود
  • امکان انتخاب عکس‌ العمل‌ های دزدگیر از روی مانیتور لمسی هوشمند
  • بهره‌ گیری از سنسورهای تشخیص حرکت با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز (Passive Infrared Sensors)
  • فعالیت سیستم اعلام سرقت و دزدگیر اماکن به واسطه باتری داخلی دستگاه، در صورت قطع برق شهری
مردم درباره خانه هوشمند چه می گویند؟!

انواع تجهیزات سیستم اعلام سرقت هوشمند

علاقه‌مندان، با هوشمند سازی منزل یا محل کار خود، می‌توانند انواع تجهیزات به‌ کار رفته در ساختمان را کنترل کرده و با مدیریت تنظیمات و نظارت بر هر کدام، از امنیت خود و عزیزانشان اطمینان حاصل کنند. برخی از اجزای سیستم اعلام سرقت در خانه هوشمند، عبارتند از:

سیستم مرکزی:

مانیتور های لمسی منازل، سیستم مرکزی خانه هوشمند به شمار می‌روند که سایر تجهیزات سیستم‌ های امنیتی را کنترل می‌کنند. سیگنال‌ های دریافت‌ شده از انواع سنسورهای اعلام سرقت، دستگاه مرکزی ارسال می‌شوند.

مانیتور لمسی نیز پس از دریافت این سیگنال‌ ها، فرمان‌ های مختلفی به اجزای سیستم هوشمند اعلام سرقت ارسال کرده و دزدگیر را فعال می‌ کند. همچنین مدیریت و تنظیمات سناریو های مورد نظر کاربران هنگام خروج از واحد نیز به واسطه این مانیتورها انجام می‌شود.

سنسور حرکتی:

سنسورهای حرکتی با قابلیت تشخیص تغییرات محیط (حرکتی- حرارتی)، یکی از مهم‌ ترین تجهیزات سیستم اعلام سرقت هوشمند هستند که در صورت تشخیص حرکاتی مشکوک یا غیر معمول، سبب باز و بسته شدن قفل‌ های هوشمند و به تبع آن، انجام سایر دستورالعمل‌ های امنیتی خواهند شد.

شاید برایتان جالب باشد: با قفل هوشمند هیچکس پشت درب نمی ماند!

آژیر خطر (Alarm):

وجود آژیرهای صوتی در سیستم اعلام سرقت، به کاربران کمک می‌کند تا متوجه حضور خطر شده و جهت رفع آن اقدام کنند. در مدار این اعلام‌کننده صوتی که در ولتاژهای 9، 12 و 24 موجود است، از المان‌ های الکترونیکی استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که به علاوه تقسیم‌ بندی این تجهیزات به دو نوع الکترومکانیکی و الکترونیکی، آژیرهای اعلام خطر می‌ توانند برای نصب در فضای آزاد یا محیط داخل ساختمان طراحی شوند.

آژیرهای به کار گرفته شده در سیستم‌ های هوشمند اعلام سرقت، توسط دو سیم با قطب‌ های مثبت و منفی به سرور متصل می‌شوند. اسپیکرهای این سیستم نیز به طور معمول 8 اهم یا 10 الی 20 وات بوده و در ارتفاع 3.5 متری نصب می‌گردند.

آشنایی کامل با مهدکودک هوشمند و 5 تجهیزات مهم آن

دستگاه تماس گیرنده:

همزمان با فعال شدن آژیر، دستگاه تلفن‌ کننده نیز وارد مدار شده و به واسطه تماس با شماره‌ های ثبت‌ شده در سرور، کاربران ساختمان را از خطر سرقت آگاه می‌کند. این دستگاه در کنار سرور نصب شده و برنامه‌ ریزی آن نیز با ضبط یک پیغام صوتی و تعیین شماره‌ های تماس افراد، صورت می‌گیرد. منبع تغذیه سرور دستگاه، برق شهری (220 ولت) است؛ همچنین جاسازی یک باتری اضطراری نیز باعث می‌شود تا سیستم اعلام سرقت در زمان قطعی برق نیز فعال بماند.

مگنت دزدگیر:

مگنت دزدگیر نیز یکی دیگر از اجزای سیستم اعلام سرقت است که روی درب و پنجره‌ های ساختمان نصب می‌شود. ساختار آن شبیه آهنربا بوده و از 2 قطب مثبت و منفی برخوردار است، دور شدن این قطب‌ ها از یکدیگر همزمان با باز شدن در و پنجره‌ ها، دزدگیر هوشمند را فعال می‌کند.

نحوه عملکرد سیستم اعلام سرقت خانه هوشمند آلفا

کاربران خانه هوشمند آلفا می‌توانند تنظیمات تجهیزات امنیتی منزل یا محیط کار خود را با استفاده از مانیتور لمسی تغییر داده و مدیریت کنند تا سنسورهای نصب‌ شده در ساختمان، دستور العمل‌ های مربوط به سیستم امنیتی و اعلام سرقت را اجرا کنند.

کاربران با انتخاب گزینه خروج از واحد، خانه را در حالت امنیت قرار داده و تجهیزات سیستم اعلام سرقت خود را نیز فعال خواهند کرد. همچنین می‌توان با تنظیم سناریو عدم حضور نیز شرایط ساختمان را به شرح زیر تغییر داد:

  • قفل شدن صفحه مانیتور
  • خاموش شدن چراغ‌ ها و سیستم روشنایی
  • فعال‌ سازی دزدگیر هوشمند
  • فعال‌ سازی منشی تلفنی و دستگاه تماس گیرنده

با توجه به تنظیمات مورد نظر افراد، عکس‌ العمل‌ های مختلفی برای خانه هوشمند در حالت امنیت طراحی شده‌ اند که از ورود و تجاوز سارقین به ساختمان، جلوگیری می‌ کنند.

این سیستم در حالت پیش‌ فرض، با شناسایی و تشخیص موارد مشکوک، آژیر خطر را به صدا درآورده، چراغ‌ ها را فلاشر کرده و با شماره‌ های تعیین‌ شده در حافظه خود، تماس حاصل می‌ کند.

با سیستم سرمایش هوشمند و 4 اجزای اصلی آن آشنا شوید.

مزایای استفاده از سیستم‌ امنیتی و اعلام سرقت هوشمند

سهولت استفاده به دلیل رابط کاربری فارسی و مقرون به صرفه بودن قیمت سیستم اعلام سرقت، توجه افراد زیادی را به نصب و راه‌ اندازی این سیستم در منازل و محل کار خود جلب کرده است.

از دیگر مزایای به کار گیری تجهیزات امنیتی هوشمند در ساختمان‌ ها نیز می‌ توان به فراهم کردن آسایش خاطر کاربران، امکان کنترل از راه دور توسط تلفن همراه، امکان فعالیت در زمان قطعی برق، سناریوپذیری از طریق مانیتور لمسی و… اشاره کرد.

سخن پایانی؛

در این مقاله به معرفی سیستم‌ های امنیتی و اعلام سرقت و مزایای استفاده از آن‌ در خانه هوشمند پرداختیم. لازم به ذکر است که نصب انواع دزدگیر اماکن و دیگر تجهیزات این سیستم، نیازمند مهارت و تخصص بالایی خواهد بود؛

چرا که کوچک‌ ترین غفلتی در این زمینه، می‌ توان خسارات زیادی به بار آورد. مجموعه ما با بیش از 10 سال سابقه در زمینه هوشمند سازی ساختمان‌ ها و راه‌ اندازی انواع سیستم امنیتی، سعی دارد تا با تولید بهترین تجهیزات و نصب آن‌ها در منازل و محل کار کاربران خانه هوشمند، آسایش خاطر آن‌ها را تأمین و از دارایی‌ های این افراد نیز حفاظت کند.

جهت خرید سیستم اعلام سرقت هلدینگ آلفا و هوشمندسازی ساختمان خود، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *