خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
ضرورت اجرای خانه هوشمند در بازار مسکن

راه کارهای بررسی قیمت تجهیزات خانه هوشمند

بررسی قیمت تجهیزات خانه هوشمند این مقاله برای پاسخ گویی به این سوال متداول شما همراهان همیشگی خانه هوشمند آلفا نوشته شده. برای اینکه خونه مون رو هوشمند کنیم، اولین چیزی که باید راجع بهش بدونیم قیمت تجهیزات خانه هوشمند یا در مرحله بعدی، کارایی این تجهیزات که چه امکاناتی به خونه ما اضافه می کنه. همه ، این تجهیزات امکانات ویژه ای در اختیار ما قرار می دن و کمک می کنن ما به اون مفهوم رویایی و کاملی که از خونه هوشمند تو ذهن مون داریم نزدیک بشیم…

اگر سازنده ی ساختمان هستید و یا اگر درحال ساخت ویلای شخصی خود هستید، اگر دوست دارید خانه و ساختمان خود را بدون تخریب و تغییرچشم گیری در سیم کشی، هوشمند کنید! پیشنهاد میکنیم که از گجت های هوشمند برای آسایش بیشتراستفاده کنید. بهتون قول می دیم که همه محصولات و تجهیزات مورد نیاز یک خونه هوشمند رو در فروشگاه آنلاین خانه هوشمند آلفا پیدا می کنید.

فهرست مطالب

مروری بر تیترهایی  که در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

  • در ا این مقاله قراره علاوه بر کاربرد تجهیزات و امکانات و بررسی قیمتشون به شما بگیم که حدودا قیمت خونه هوشمند چنده؟
  • برای اینکه خونه معمولی تون هوشمند بشه چه کارهایی رو باید انجام بدین؟
  • انتخاب هر کدوم از آپشن های خانه هوشمند چه تاثیری تو قیمت تموم شده پروژه مون داره؟
  • چه انتظاراتی می تونیم از خانه هوشمند داشته باشیم؟
  • خانه هوشمند چه تاثیری در کاهش یا افزایش هزینه های جانبی داره ؟

و خلاصه اینکه تو این تصمیم گیری که خونه مون رو هوشمند کنیم یا نه کمک مون کنه….

قیمت تجهیزات خانه هوشمند و فروش تجهیزات bms

البته اینو بگیم که اگه قصد خرید تجهیزات خانه هوشمند رو دارید و دوست دارید که برای داشتن یه خونه هوشمند خودتون دست به کاربشید، باید بهتون بگیم که این کاریه حوزه تخصصیه، پس اگه خونه ای دارید که الان توش ساکنین و دوست دارید هوشمندش کنید حتما باهامون تماس بگیرید.ما کارشناسامون رو می فرستیم تا بیان و با بررسی پروژه شما ازنزدیک یه پیشنهاد جذاب بهتون ارائه بدن.

برای تبدیل خونه معمولی به یه خونه هوشمند چه مراحلی باید طی بشه؟

اولین مساله ای که مطرح میشه، سیم کشیه که باید بگیم، روال سیم کشی برق در خانه هوشمند مبتنی به استفاده از برق 220 ولت. پس تا اینجا یه چراغ سبز برای اینکه سیم کشی استاندارد ساختمان رو که مورد تایید سازمان نظام مهندسی کشورتغییر نمی دیم. بنابراین از یه هزینه اضافه جلو افتادیم. حالا می رسیم به معرفی بقیه تجهیزات، از مهم ترین هاش تابلو برق که به جای جعبه فیوز تو واحدتون قرارمی گیره و شامل قطعاتی مثل منبع تغذیه، فیوز،رله،plc و … است.

کلید لمسی ایرانی | انواع | 5مزیت | قیمت و خرید

آیا انتخاب عملکردهای مختلف در قیمت خانه هوشمند تاثیر گذار خواهد بود؟

بسته به نوع عملکردهایی که درخانه هوشمند انتظار داریم انجام بشه تجهیزاتی هم که استفاده می کنیم تغییر می کنه، برای مثال امکانات متداول در خانه هوشمند شامل، روشنایی هوشمند، کنترل ورود و خروج، پرداختن به سیستم های امنیتی، مثل سیستم اعلام سرقت و سیستم اعلام حریق، سیستم صوتی و …است. طبیعیه که خانه هوشمندی بر پایه این امکانات دارای یه قیمت تمام شده ی متفاوت با خونه هوشمندیه که پرده برقی، سیستم آبیاری اتوماتیک و پریز هوشمند داره.

تجهیزات خانه هوشمند آلفا

 

 لیست قیمت تجهیزات خانه هوشمند

برای آگاهی از قیمت تجهیزات خانه هوشمند می توانید با کامنت گذاشتن در قسمت پرسش و پاسخ آنلاین سایت ، درخواست خود را مطرح نموده و کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن ، پاسخگو خواهند بود.

 

از تجهیزات خانه هوشمند چه انتظاراتی دارید؟

یکی از ویژگی های سیستم هوشمند، ارائه یه سری هشدارها و پیام‌ها درباره ی اتفاقاتی که تو خونه هوشمند شما می افته است.

نرم‌افزار خانه هوشمند باید بتواند هشدارها و پیام‌های مناسب را در زمان مناسب، وظایفی که به آن محول شده است را انجام داده و صاحب‌خانه را از وقوع این اتفاق ها با خبر کند. به‌طور مثال، زمانی که دختر شما در اصلی خانه را با کد یکتایی که به آن داده‌اید باز می‌کند، سیستم بوسیله یه پیام، شما را از ورود دخترتان مطلع می کند.

اگر از دوربین‌های هوشمندی که قابلیت زمان‌بندی دارند استفاده کنید، می‌توانید آن‌ها را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در زمان ترک خانه شروع به تصویربرداری نماید و زمانی که به خانه بازگشتید، تصویر برداری را متوقف کند. یکی دیگر از ویژگی‌های نظارت تصویری خانگی به عنوان یکی از تجهیزات خانه هوشمند، تعریف دسترسی و نواحی فعالیت می باشد. می‌توانید بخش‌هایی از درون یا خارج خانه را در سیستم تعریف کنید که به محض تشخیص حرکت یا جابه‌جایی در آن‌ها پیام هشداری روی گوشی همراه هوشمندتون دریافت کنید و بلافاصله تصویر زنده آن محل را روی گوشی هوشمندتون ببینید.

بسیاری از امکاناتی که خانه هوشمند در اختیار شما قرار می دهد را می توانید کنترل کنید، مانند روشنایی، کنترل سیستم سرمایش و ورود و خروج به خانه، بوسیله اسمارت‌ فون یا تبلت یا سایر گجت های هوشمند. زمانی که شما چند وسیله در خانه دارید، شاید باز و بسته کردن برنامه‌های مختلف روی اسمارت ‌فون‌ها یا تبلت‌ها فقط برای خاموش یا روشن کردن چند لامپ کمی آزاردهنده باشد.

این‌که بتونید خونه تون را با استفاده از ابزارهای موجود و بدون پرداخت هزینه‌های ماهانه ایمن نگه دارید، بعلاوه با استفاده از راهکارهایی که امروزه در هوشمندسازی خانه ارائه می شوند سیستم‌های امنیتی خانه‌های هوشمند، بسیار ساده تر نسبت به گذشته قابل اجرا هستند و دسترسی بسیار خوبی را برای شما فراهم می کنند.

تاثیر هوشمندسازی ساختمان بر محیط زیست و 10 سیستم هوشمند

معرفی برخی از تجهیزات خانه هوشمند

مشخصا در هر سیستمی برای اجرایی شدن به یک سری تجهیزات نیاز داریم. تجهیزات خانه هوشمند به ساکنین خانه کمک می کند تا ساختمان و محیط آن را به گونه ای که دوست دارند کنترل و هدایت کنند و این فلسفه اصلی هوشمند سازی خانه ها می باشد که اساس تمامی تنظیمات خانه و محیط آن، خود فرد و نیازهایش باشد .

علاوه بر آسایش و رفاه ساکنین، سه هدف اصلی در هوشمند سازی ساختمان :

  • بهینه سازی مصرف انرژی
  • امنیت
  • کنترل و مدیریت

این سه هدف پایه اصلی تولید و ارائه تجهیزات خانه هوشمند می شوند. یعنی به عنوان مثال تولید کنندگان، برای بهینه سازی مصرف انرژی، تجهیزات هوشمندی را طراحی و تولید می کنند که در راستای این هدف و کاهش مصرف انرژی به ساکنین خانه کمک کند .

 در حالت کلی تجهیزات خانه هوشمند ی که برای تامین هدف بهینه سازی مصرف انرژی ارائه می شوند معمولا شامل موارد زیرمی گردد:

تجهیزات خانه هوشمند مربوط به مدیریت موتورخانه و سیستم سرمایش و گرمایش

تجهیزات خانه هوشمند در مدیریت سیستم صوتی و تصویری

تجهیزات خانه هوشمند در مدیریت سیستم روشنایی و کنترل پرده برقی ها و سایبان ها

به کمک هر کدام از این تجهیزاتی که گفتیم می توان میزان نور، دما، رطوبت و سایر پارامترها را کنترل کرد .

چگونه مالکین و استفاده کنندگان از ساختمان در هزینه ها صرفه جویی می کنند؟

بهینه سازی مصرف

وقتی که در مورد هزینه ساختمان سؤال می شود کلیه مهندسین معمار و مشاور قادر به محاسبه هزینه آن هستند. به هر حال قیمت واقعی ساختمان از روی حجم سرمایه و هزینه ساخت و راه اندازی آن محاسبه می شود که این هزینه ها شامل موارد زیر است:

  • ارزش ساخت
  • ارزش تجهیزات
  • ارزش سرمایه گذاری
  • ارزش فعالیت های اجرایی

همانطور که اشاره شد، در نتیجه استفاده از سیستم مدیریت ساختمان، کاهش هزینه بوسیله کاهش هزینه راه اندازی ساختمان بدست می آید یک سیستم مدیریت ساختمان هزینه ها را با استفاده از روشهای زیر کاهش می دهد:

    • برنامه ریزی  و زمان بندی :

      به نظر شما  تو قرن بیست و یکم، عجیب نیست که تأسیسات ساختمان می بایست بیست و چهار ساعتِ شبانه روز و هفت روزِ هفته در زمستان و  یا در مواقعی که پیک مصرف نیست، به فعالیتشون ادامه بدهند؟ در صورتیکه سیستم مدیریت ساختمان و سیستم هوشمند  می تواند براحتی از این امر جلوگیری کند. در  ادامه ی این مطلب، ویدئویی رو مشاهده می کنید که در اون به ضروری بودن نقش خانه هوشمند در شرایط زندگی امروز اشاره می کنه؛

 

  • مدل اقتصادی:

    با استفاده از سیستم مدیریت ساختمان امکان این وجود دارد که به عنوان مثال وقتی دفتر کاری تعطیل می باشد با استفاده از این سیستم کلیه امکانات به حالت خاموش در آید.

خانه هوشمند و کنترل مصرف

  • یا مثلاً در هنگام خالی بودن محل کار اگر دما در حد 22 درجه سانتیگراد باشد به محض ورود افراد با استفاده از این سیستم می توان دما را تا 28 درجه سانتیگراد افزایش داد.

 

حس‌گرها یا سنسورهای هوشمند

حس‌گرها در واقع قلب یک خانه هوشمند هستند و در بسیاری از وسایلی که برای هوشمندسازی خانه از آن‌ها استفاده می‌شود،وجود دارند. اگرچه می‌توانند به ‌صورت مستقل نیز به‌عنوان بخشی از کل سیستم خانه هوشمند کار کنند و روی فعالیت سایر وسایل نیز تأثیرگزار باشند.

شیوه عملکرد نورپردازی هوشمند

یکی از بهترین کارهایی که در راستای تکمیل امکانات و تجهیزات خانه‌ هوشمند می‌توان انجام داد. ترکیب چراغ‌ها و ترموستات‌های هوشمند است که می‌تواند علاوه بر تأثیر بسیار جدی روی مصرف انرژی برای سرگرمی هم جذاب می باشد. زمانی که سیستم‌های تهویه مطبوع را با سیستم‌های روشنایی متصل می‌کنید، می‌توانید برنامه خودکاری به آن‌ها بدهید که به‌طور مثال، در زمان غروب آفتاب به‌ صورت خودکار نورهای مورد نیاز در خانه تأمین شوند و بعد از اینکه سرمای هوا دمای خانه را تحت تأثیر قرار داد، سیستم‌های گرمایی نیز شروع به کار می کنند.

یکی از اهداف اصلی بهره گیری از تجهیزات هوشمندسازی، صرفه جویی در منابع مختلف انرژی بوده اما امروزه کارایی بسیار وسیع تری را شامل می گردد.
تجهیزات هوشمند سازی را برای هر نوع ساختمانی اعم از مسکونی، تجاری، اداری و… می توان به کار گرفت.
اکثریت مردم بر این باورند که خرید این مدل از تجهیزات بسیار پرهزینه است و نمی تواند گزینه ای مقرون به صرفه باشد به همین دلیل است که اکثرا از خرید و به کارگیری آن صرف نظر می کنند!

اما اگر نگاهی موشکافانه تر به این موضوع داشته باشید متوجه خواهید شد که با پرداخت هزینه ای نه چندان زیاد دراین زمینه، در برابر کاهش مصارف انرژی و قبوضی که برایتان صادرمی گردد، بسیار ناچیز خواهد بود!

در صورتی که از مطالعه ی مقاله ی بالا لذت بردید، نظر ها و دیدگاه های سازنده تون رو با ما به اشتراک بگذارید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالاتتون هستیم …

 

 

4 در مورد “راه کارهای بررسی قیمت تجهیزات خانه هوشمند”

  1. سلام.يه سوال داشتم،اين امكان وجود داره كه فقط از شما كارتخوان و كليد لمسي خريداري كنيم و تو يه خونه ي معمولي بخوايم ازش استفاده كنيم ،يا حتما بايد خونمون هوشمند باشه ؟

    1. سلام. بله شما میتونید از کلید لمسی و کارتخوان بدون اینکه خانه هوشمند داشته باشید استفاده کنید. کلید لمسی و کارتخوان های ما دارای نوع های مختلف و رنگ بندی های بسیار شیک از منوی خدمات قابل مشاهده هستند. به زودی با راه اندازی فروشگاه آنلاین آلفا، شما میتونید سفارش هاتون رو بصورت آنلاین هم ثبت کنید.

  2. سلام
    امکان این وجود داره که بعد از چندسال سیستم به روزرسانی ویا امکانات جدید به اون اضافه بشه

    1. درود. بله امکان به روز رسانی و ارتقای سیستم وجود داره. و اغلب در نمایشگاه هایی که برگزار میکنیم از امکانات جدیدمون رونمایی میکنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *