خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
تکنولوژی های هوشمند خانه

5 مورد از جدیدترین تکنولوژی های خانه هوشمند که زندگی شما را متحول می کند!

زندگی در خانه ای که بتوان تمام اشیا و لوازم آن را از راه دور و به کمک اینترنت کنترل کرد، دیگر یک رویا نیست و به کمک تکنولوژی های خانه هوشمند به حقیقت پیوسته است. تصور کنید بعد از یک روز سخت کاری و در مسیر بازگشت به منزل، درهای پارکینگ به صورت اتوماتیک باز می شوند، سیستم های روشنایی و گرمایش و سرمایش، نور و دمای دلخواه را تنظیم کرده اند و قهوه ساز هم پیش از رسیدن شما قهوه را آماده کرده است!

قطعا این یک تجربه هیجان انگیز خواهد بود، اما خبر خوب این است که داستان خانه هوشمند به این چند نمونه ختم نمی شود. اگر می خواهید بدانید فناوری هوشمند سازی ساختمان چطور شما را به پادشاه بی چون و چرای خانه تبدیل می کند، در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

برای مشاوره رایگان با کارشناسان آلفا تماس بگیرید

جالب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند

  1. لوازم آشپزخانه هوشمند

در دنیای سریع و پرمشغله امروز، تک تک دقایق ارزشمند و حیاتی هستند.  به خصوص برای افراد شاغل که فرصت کافی برای انجام امور شخصی خود ندارند، اهمیت زمان بیش از دیگران حس می شود. اما تکنولوژی های خانه هوشمند به کمک این دسته از افراد آمده و باعث شده است بسیاری از کارهای منزل بدون نیاز به حضور فیزیکی و با سرعت بیشتری انجام شود.

لوازم هوشمند آشپزخانه

یکی از این تکنولوژی ها، هوشمندسازی لوازم آشپزخانه مثل: اجاق گاز، یخچال، ماشین لباسشویی، مایکروویو، غذاساز، هود، قهوه ساز و… است. به عنوان مثال شما می توانید در محل کار خود و از طریق گوشی یا تبلت مایکروویو را در زمان مشخص روشن کنید، دما را تنظیم کرده و مدت زمان پخت را هم مشخص کنید.

حتی در مدل های جدید مایکروویو می توان به کمک دوربین های داخلی، فرایند پخت غذا را از طریق گوشی تماشا کرد. به این ترتیب وقتی بعد از کار خسته به خانه  بر می گردید، غذا آماده میل کردن است، چه چیزی از این بهتر؟!

  1. سیستم آبیاری هوشمند

یکی دیگر از تکنولوژی های خانه هوشمند، سیستم آبیاری هوشمند باغ و فضای سبز است. به کمک این تکنولوژی می توان باغ ها و زمین های کشاورزی را از راه دور و طبق یک برنامه زمانی مشخص آبیاری کرد.

سرویس بهداشتی هوشمند چیست؟ 10 کاربرد آن

نکته جالب در این سیستم امکان تنظیم میزان آب مصرفی بر اساس میزان رطوبت خاک، دمای محیط، میزان بارندگی منطقه و شرایط جوی و جغرافیایی است.

آبیاری هوشمند

یعنی اگر در منطقه مورد نظر مدت زیادی باران نباریده و زمین بیش از حد خشک و کم آب شده باشد، سیستم آبیاری هوشمند، حجم آبیاری را متناسب با رطوبت مورد نیاز افزایش خواهد داد و برعکس. این قابلیت در کشوری مثل ایران که از کم آبی رنج می برد، یک مزیت عالی محسوب می شود و تا حد زیادی از هدر رفت آب جلوگیری خواهد کرد.

  1. تخت خواب هوشمند

یکی از دغدغه های همه افراد داشتن یک خواب راحت و آرام است. تخت خواب های هوشمند این امکان را فراهم کرده تا بتوانید این دغدغه را تا حد زیادی برطرف کنید. اما چطور؟! در این تخت با استفاده از پارچه هوشمند و چند سنسور بیومتریک تعداد ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس فرد در حین خواب کنترل می شود.

همچنین می توان به کمک ترموستات هایی که زیر تخت قرار دارد، دمای دلخواه را انتخاب و تنظیم کرد. نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد که دمای کف پای افراد نقش زیادی در سرعت به خواب رفتن آن ها دارد.

از همین رو تخت خواب های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که امکان تنظیم دمای زیر پای فرد در هر قسمت تخت وجود دارد و کمک می کنند فرد زودتر بخوابد.

تخت خواب هوشمند با قابلیت سنسور تنظیم دما

  1. سیستم ردیابی حیوان خانگی

خیلی از افراد علاقه مند به نگهداری حیواناتی مثل گربه و سگ در خانه هستند، اما گاهی مجبورند به دلیل مشغله های کاری حیوان را در خانه تنها بگذارند و این مسئله ممکن است اعتراض همسایه ها و ساکنین را به همراه داشته باشد.

اما لازم نیست نگران باشید، چون تکنولوژی های خانه هوشمند در این مورد هم به کمک شما می آید.  به وسیله دوربین های امنیت داخلی و سنسور حرکتی هوشمند شما می توانید به راحتی تمام حرکات حیوان خانگی را زیر نظر بگیرید و امنیت خانه و حیوان را به طور همزمان تضمین کنید.

آشنایی با شیشه هوشمند و 16 کاربرد جالب شیشه های هوشمند

تگ یا ردیاب های هوشمند حیوانات خانگی

از دیگر امکانات خانه هوشمند برای حیوان خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه آبرسان هوشمند
  • جعبه خاک بستر و تمیز کردن اتوماتیک خاک بستر حیوانات
  • قلاده های هوشمند مجهز به جی پی اس
  • فیدر اتوماتیک یا ظرف غذای هوشمند برای تغذیه به موقع حیوانات
  • لانه هوشمند مجهز به ربات شستشو
  • ربات پرتاپ کننده توپ هوشمند برای بازی و سرگرم کردن حیوانات خانگی
  1. قفل درب هوشمند

تامین امنیت خانه مهم ترین و ضروری ترین کاری است که باید انجام شود تا سایر قابلیت ها و امکانات خانه هوشمند هم به چشم بیایند. در غیر این صورت تمام تلاش های شما برای هوشمندسازی ناقص و ناتمام خواهد ماند. قفل هوشمند یکی از تکنولوژی های خانه هوشمند است که می تواند امنیت جان و مال شما را تضمین کند.

قفل درب هوشمند ضد سرقت

.به کمک قفل هوشمند شما می توانید از دورترین فاصله ها هم خانه خود را تحت نظر داشته باشید و ورود و خروج افراد را کنترل کنید. فقط کافی است یک رمز یا اثر انگشت برای درب تعیین کنید و با استفاده از وای فای و گوشی، از راه دور درب منزل را به صورت اتوماتیک باز و بسته کرده و رفت و آمد اشخاص مختلف را زیر نظر بگیرید.

همچنین در صورت لزوم و زمانی که در منزل حضور ندارید، برای ورود افراد خاص مثل مامور قبض آب و برق، میهمانان، نظافت چی و افراد متفرقه می توانید از رمز یک بار مصرف استفاده کنید. این رمز پس از استفاده به صورت اتوماتیک از حافظه قفل پاک خواهد شد و در نتیجه نگرانی شما را از جهت امنیت برطرف می کند.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان آلفا تماس بگیرید

در پایان باید بگویم تکنولوژی های خانه هوشمند به این موارد محدود نمی شود و روز به روز بر تعداد و تنوع این فناوری ها افزوده می گردد. اما با بررسی همین موارد می توان به مزایای بی شمار هوشمند سازی ساختمان پی برد. از جمله این مزایا می توان به افزایش امنیت، افزایش سرعت و صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در مصرف منابع مثل آب و برق، بهبود سطح سلامت و در نهایت بهبود کیفیت زندگی اشاره کرد.

به نظر شما چه تکنولوژی های دیگری از خانه هوشمند در زندگی روزمره اثرگذار هستند؟

آن ها را در قسمت دیدگاه همین صفحه با  ما به اشتراک بگذارید.

 

کلید تبدیل | نکاتی که قبل از خرید کلیدتبدیل باید بدانید!

 

2 در مورد “5 مورد از جدیدترین تکنولوژی های خانه هوشمند که زندگی شما را متحول می کند!”

  1. تو پیج اینستاگرام یه کلیپ دیدم از شرکت شما درباره الکسا. خیلی جالب بود. فکر میکنم این بهترین تکنولوژی برای یک خونه ست. یه وسیله که حتی میتونی باهاش درد و دل کنی و کلی سوال ازش بپرسی و کلی کار ازش بکشی.:)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *