خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
کنسول بازی در خانه هوشمند چه کاربردی دارد؟!

کنسول بازی چگونه در خانه هوشمند کنترل می شود؟

کنسول بازی ایکس باکس وان،که درکمپانی مایکروسافت تولید شده است و این شرکت از پیشگامان عرصه ی تولید کنسول های بازی در جهان می باشد که در این زمینه نیز فعالیت های بسیار درخشانی داشته است و اساسا در ابتدا گیمرهای حرفه ای با کنسول بازی این کمپانی توانستند در عرصه این حرفه پیشرفت نمایند. اکنون بر اساس اخبار و شایعات منتشر شده، این کمپانی در تلاش است تا نسخه ای بروز شده از اولین کنسول بازی پرطرفدار خود یعنی ایکس باکس وان را در معرض ارائه عمومی قرار دهد.

توجه: رعایت موارد زیر هنگام نصب کلیدها الزامی است!

  1. هنگام نصب کلید از تراز بودن قوطی ها و فاصله مناسب قوطی ها از هم اطمینان حاصل شود.
  2. فیوز اصلی برق را هنگام نصب کلید قطع کنید.
  3. هنگام اتصال مصرف‌کننده‌ها، به محدودیت جریان عبوری از کلید توجه نمایید.
  4. هنگام نصب کلید، از پاشیده شدن مستقیم آب روی مکانیزم آن جلوگیری کنید.
  5. جهت نصب صحیح و گردش هوا، از انباشت سیم‌ها در پشت کلید اجتناب فرمایید (لازم به ذکر است می توان برای ایجاد فضای بیشتر پشت قوطی کلید را باز نمود تا سیم ها فضای بیشتری داشته باشند).

مشخصات فنی:

  • ولتاژ کاری: 220 ولت
  • حداکثر جریان عبوری به ازای هر کانال: 5 آمپر
  • توان خروجی: 1100 وات output
  • توان تیپیکال: 3 وات

نحوه نصب:

  1. کلیدهای لمسی آلفا می‌توانند در قوطی‌های استاندارد نصب گردند. هنگام نصب از وجود فضای کافی در داخل قوطی اطمینان حاصل کنید.
  2. شیشه رویی کلید را از مکانیزم کلید جدا کنید. (دقت فرمایید که شیشه ضربه نبیند!)
  3. خروجی سیم‌ های آماده شده را مطابق دیاگرام و توضیحات زیر به ترمینال‌ های مربوطه وصل کنید.
  4. کلید را روی قوطی نصب نمایید.
  5. پنل رویی کلید را نیز نصب کنید.
diagram kilid کنسول بازی چگونه در خانه هوشمند کنترل می شود؟

توضیحات مربوط به سیم‌کشی و اتصال به ترمینال‌های کلید:

P: فاز تغذیه کلید

N: نول تغذیه کلید

P1: فاز ورودی رله‌ های کلید

L1: فاز مصرف‌کننده شماره 1

سنسور دما چیست و چگونه عمل می‌کند؟ + 8 کاربرد

L2: فاز مصرف‌کننده شماره 2

L3: فاز مصرف‌کننده شماره 3

L4: فاز مصرف‌کننده شماره 4

A و B: مربوط به پروتکل مدباس

نکته: جهت حفاظت از کلید در برابر بارهایی با خاصیت سلفی و جریان‌ های لحظه‌ای، از اسنابر (Snubber) استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اسنابر در برابر نوسانات شبکه توزیع برق، برای کلید لمسی نقش حفاظتی نخواهد داشت.

نحوه نصب اسنابر طبق دیاگرام:

اسنابر بین تمام پل‌ ها به صورت جداگانه (L4, L3, L2, L1) و نول (N) قرار می‌گیرد.

مدیر بخش کنسول بازی ایکس باکس در کنفرانس بین المللی خود در نمایشگاه E3 بیان کرد که ممکن است کمپانی  مایکروسافت بر روی دو کنسول بازی نسخه ی معمولی و نسخه ی استریم خود فعالیت نماید.

با این حال، جزئیات اندکی در خصوص کنسول بازی قدیمی و بروز شده ایکس باکس انتشار یافته و ممکن است نام این محصول اسکارلت باشد و در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه گردد.

کنسول بازی در خانه هوشمند

کنسول بازی نسخه استریم نیز ممکن است با نام اسکارلت Cloud ارائه شوند. این کنسول ها از سری کنسول های سری جدید کمپانی مایکروسافت خواهند بود و کاربران می توانند تمامی بازی های خود را از طریق سرورهای اصلی مایکروسافت به انجام برسانند که در این شرایط هیچ فشاری بر دستگاه وارد نمی شود.

تاکنون مسئله ی اساسی در خصوص کنسول های نسخه استریم، میزان تاخیر پینگ بازی ها بوده است که کمپانی مایکروسافت اکنون در تلاش است تا تمامی این مسائل را به طور کامل برطرف نماید حتی گویا این کمپانی به راه حل هایی در این خصوص نیز دست پیدا کرده است.

کنسول بازی در خانه هوشمند

کنسول بازی هنوز هم به یک سخت افزار قدرتمند، نیاز دارد تا بتواند ابزارهایی مانند دسته و شلوغی دیتا را تحت کنترل قرار دهد.

این موضوع به این معناست که تمامی بخش های این بازی بر روی دستگاه اجرا می گردند ولی اصل مطلب در سرورهای مایکروسافت پیگیری خواهد شد. لازم به ذکر است که این مسئله قطعاً سبب افزایش قیمت کنسول Scarlett Cloud می گردد.

تکنولوژی خانه هوشمند برای سالمندان

نکته اساسی در اینجا این است که تمامی بازی هایی که بر روی کنسول قدیمی ارائه شده اند، قرار است برای کنسول های استریم نیز ارائه شوند.

البته کمپانی مایکروسافت تا این لحظه به این موضوع اشاره کرده که هزینه های این سرویس نیز از طریق Xbox Live و Xbox Gamepass تامین می گردد.

باید بگوییم که تمامی این مسائل تنها در حد یک پیش بینی است ولی حتما نحوه ای که کاربران از این سرویس استفاده می کنند با گذشت زمان تغییر خواهد کرد. به هر صورت شما برای هر بازی باید پولی پرداخت کنید ولی مدل پرداختی قطعا قابل توجیه خواهد بود. سیستم دیتا و اطلاعات این سرویس نیز احتمالاً نامش Xcloud می باشد.

کنسول بازی چیست؟

 یک کنسول بازی ویدیویی سیستمی کامپیوتری است که برای یک ویدیو گیم تعاملی به همراه صفحه نمایش طراحی شده است.

یک تابع کنسول ویدیو گیم شبیه یک pc سیستم کامپیوتر خانگی عمل می کند  و بوسیله اجزای ضروری یکسان شامل یک واحد پردازش مرکزی (cpu) ، واحد پردازش گرافیکی (gpu) و حافظه با دسترسی تصادفی(ram) می باشد.

برای جبران هزینه ها، بیشتر تولید کنندگان کنسول های بازی ویدیویی از نسخه های قدیمی تر استفاده می کنند. کنسول بازی وسیله ای که منحصرا برای بازی کردن اختراع شده و تا امروز (طی تقریبا 10_12 سال) هم پیشرفت زیادی نموده است.

درواقع کنسول بازی همان آتاری هاییست که بازی با آنها در دوره ی خودمان متداول بود.کنسول های جدید به دستگاه های قوی پردازش کننده ی بازی گفته میشه که انحصارا برای بازی ساخته شده است. از جمله این کنسول ها کنسول های PS3-XBOX360-PSP-PS2-PS1-Wii می باشند.

بصورت کلی کنسول های بازی ویدیویی به دو دسته تقسیم می شوند: کنسول های بازی با سیم و کنسول های بازی بی سیم. تا امروز کنسول بازی نسل های مختلفی رو به خودش دیده و در حال حاضر نسل هشتم رو شاهد هستیم.

هوشمندسازی خانه چه روش های اجرایی دارد؟

در سال های اخیر کنسول بازی به قدری پیشرفت نموده است که دارای امکاناتی مانند سیستم عامل هوشمند، قابلیت اتصال به اینترنت، ذخیره سازی، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی شده اند.

کنسول بازی در خانه هوشمند

تاریخچه کنسول بازی

نسل اول کنسول های بازی در سال 1972 توسط شرکت Magnavox به نام Odyssey به بازارهای جهانی ارائه شد. این کنسول اولین دستگاه مستقل بازی های ویدئویی محسوب می شد.

احتمالا دانستن این نکته برای شما خالی از لطف نخواهد بود، این کنسول در ابتدا فقط یک بازی داشت و آن بازی پینگ پونگ بود! سه سال بعد نسخه دیگری از این کنسول به نام Odyssey100 عرضه شد که دارای بازی دیگری هم بود.

آتاری در آن زمان مسئولیت ساخت بازی برای این کنسول را برعهده داشت و به نوعی می توان گفت آتاری برای ساخت کنسول خودش از موفقیت های کنسول Magnavox الهام گرفت! البته موفقیت های این شرکت چشم فیلیپس را گرفت و پس از مدتی این شرکت بخشی از شرکت فیلیپس شد.

کنسول بازی در خانه هوشمند

اگر شما هم یک گیمر حرفه ای هستید و یا اینکه طرفدار استفاده از کنسول بازی در خانه هوشمند خود باشید می توانید بوسیله اپلیکیشنی که در گوشی تان نصب می شود و امکان کنترل خانه هوشمند را فراهم می آورد، کنسل بازی خود را از راه دور کنترل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *