خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
پیاده سازی خانه هوشمند آلفا

چرا باید در یک خونه ی هوشمند زندگی کنیم؟

خونه ی هوشمند هم تا همین چند وقته پیش مثل بیشتر کارتون ها و فیلم های تخیلی برای خیلی از ماها شبیه یه رویا،دست نیافتنی بود. اکثر ماها حداقل یکبار دلمون خواسته خودمونو جای شخصیت اول داستان بزاریم  و مثه اون جمله ی معروف: یهو تو یه لحظه دو تا دست پرتوان داشته باشیم که برسه به داد ناتوان …

اما این روزا داشتن دست های شگفت انگیز دیگه رویا نیست! دست های ما قدرت اینو پیدا کرده که دورترین خواسته هامونو اجرایی کنه. علم و تکنولوژی انقدر سریع پیشرفت میکنه که به همین زودیه زود، هیچ آرزوی محالی برای کسی باقی نمیمونه…

دنیایی که وارد شدن بهش برای همه ناگزیر میشه و دیر یا زود اونقدر توش غرق میشیم که یادمون میره یه روزی انجام دادن یه سری از کارا با چه سختی همراه بوده.

فهرست مطالب

خونه ی هوشمند همونجاییه که یه روزی برای خیلیامون آرزو بود!

قطعا خانه هوشمند همونجاییه که یه روزی برای خیلیامون آرزو بود. خونه ای که میشه توش رویاپردازی کرد و بعد همون رویاها رو زندگی کرد.چندسالی بیشتر نیست که بحث خونه های هوشمند تو ایران خیلی داغ و پرطرفدار شده و هر روزی که جلوتر میریم شاهد ایده های جدیدی هستیم که هدف همشون کمک به داشتن یه زندگیه ایده آل تر و راحت تره .

البته با در نظر گرفتن تفاوت دغدغه های گذشته و امروز ما، لزوم وجود یه خونه ی هوشمند کاملا قابل درک. وجود خونه ای که خودشو همزمان با خواسته های ما پیش ببره و هیچ وقت از نیازهای ما جا نمونه.نظرتون چیه امروز راجع به این صحبت کنیم که اصلا خونه ی هوشمند چی هست؟ و چه کارآیی هایی واسمون می تونه داشته باشه؟ و آیا اصلا نیازه که ما خونه ای هوشمند داشته باشیم ؟

خونه ی هوشمند چیه؟

شاید خیلی از شماها تا همین امروز، قبل از اینکه این مقاله رو بخونید اقدام کردید و بخاطر نیازهاتون خونه ی هوشمندی رو برای خودتون طراحی کردید. اما خب خیلی ها هم هستن که هنوز با همچین مفهومی آشنایی ندارن و براشون جالبه که بیشتر در این باره اطلاعات داشته باشن.اجازه بدین اول با یه زبون ساده مفهوم خونه ی هوشمند رو براتون تعریف کنم.

با 9 مزایای هوشمند سازی داکت اسپلیت ها از دمای محیط اطراف خود لذت ببرید!

خونه ی هوشمند به فرآیندی اطلاق میشه که از طریق اون میتونیم، با کنترل از راه دور و به صورت غیردستی به عملکردهایی واکنش نشون بدیم که شاید فاصله ی زیادی باهامون دارن. و یا به عبارتی خونه ای هوشمند که هر وقت از هرجایی که اراده کردیم بشه عملکردهای از پیش تعریف شده ای رو توش انجام داد.

شاید این تعریف کمی جامع و کلی باشه، اما تا حدودی میتونه مفهوم خونه ی هوشمند رو به ما نشون بده.

در یک خانه هوشمند چه اتفاقی می افتد؟

به صورت جزئی تر می توان گفت : با بکار گیری یه سری ماژول و دیوایس  های متنوع در خونه ی هوشمند می تونیم قابلیت هایی رو به دست بیاریم ، که ما با استفاده از این قابلیت ها در زمان کمتری و یا حتی از راه دور میتونیم یه سری از فرآیندها رو کنترل کنیم. بعلاوه ما با تعریف برنامه و سناریو های مختلف میتونیم عملکرد چند سیستم رو به صورت یکپارچه هماهنگ کنیم. عملکردهایی که از طریق برنامه های مختلف برای ما قابل کنترل هستن.

 تو خونه ی هوشمند چه اقداماتی تحت کنترل اند؟

تو یه دیدگاه کلی همه امکاناتی که برای خونه ی هوشمندتون در نظر گرفتین می تونن با همدیگه در ارتباط باشن. این موارد می تونن شامل، روشنایی اتوماتیک، کنترل هوشمند سیستم گرمایش و سرمایش، کنترل هوشمند سیستم سرقت، کنترل نشت گاز، کنترل هوشمند درب ورودی و … باشن. تحت یک سیستم یکپارچه این عملکردها با استفاده از دستگاه هایی انجام میشه که به صورت هماهنگ در ارتباط با هم هستن، به صورت شبکه توی خونه نصب شدند.

خونه ی هوشمند چیه؟

اما خب ممکنه این سوال برای خیلی ها پیش بیاد که تمام این دستگاه ها مثل: سیستم اعلام حریق و سیستم اعلام سرقت، به صورت مجزا توی بازار هست، دیگه چه لزومی داره که سیستم هوشمند داشته باشیم؟

در جواب به این سوال باید گفته بشه که: حتی اگر تمام این ماژول ها و دیوایس ها رو به صورت جدا تهیه کنیم و توی خونه نصب کنیم، به هیچ وجه نمیتونن به صورت یکپارچه عمل کنن و در این حالت دیگه ما توانایی تعریف سناریو و طرح و نقشه های مورد پسند خودمون رو نخواهیم داشت البته به این توضیحات باید این مورد اضافه بشه که در صورت تهیه کردن این ابزارها به صورت مجزا باید مبلغ بیشتری هم پرداخت کنیم.

پروتکل های خانه هوشمند چه هستند؟ معرفی انواع آن

یک مثال برای روشن شدن کاربرد سیستم هوشمند!

برای مثال سیستم اعلام حریق وقتی توی یه خونه ی هوشمند فعال بشه توانایی های بیشتر و همینطور کاربردهای بیشتری داره نسبت به وقتی که به صورت مجزا ازش استفاده کنیم.

خونه ی هوشمند چیه؟

سیستم اعلام حریق توی خونه ی هوشمند میتونه همزمان شیر اصلی گاز رو قطع کنه، تمام روشنایی ها رو غیرفعال کنه، با آتش نشانی و صاحب منزل تماس بگیره و همینطور آژیر خطر رو روشن کنه. اما سیستم اعلام حریق در صورتی که به تنهایی نصب شده باشه فقط و فقط میتونه آژیر خطر بکشه.

در پایان می خوایم بگیم که:

اینها تنها قسمت کمی از قابلیت های خونه ی هوشمند بود که به صورت خلاصه براتون توضیح دادیم و این مقاله صرفا برای آشنایی تمام افرادی که بخاطر کمبود وقت، نیاز به داشتن این امکانات رو در خونه شون احساس میکنن، نوشته شده. نیازی که شاید برای خیلی از افراد پرمشغله تبدیل به یک معضل شده.

ما اینجا توی خونه ی هوشمند آلفا تمام سعی مون رو می کنیم که در قدم اول، با کمک شما مهم ترین و اساسی ترین نیاز هاتون رو پیدا کنیم و در قدم دوم راه حل های مناسب رو برای مرتفع کردن این مشکلات بهتون نشون بدیم. شاید در آینده ای نزدیک، خیلی از رویاهایی که باورشون برامون سخت بود تبدیل به پیش پا افتاده ترین اتفاق ها شد.

2 در مورد “چرا باید در یک خونه ی هوشمند زندگی کنیم؟”

  1. یعنی میتونیم توی خونه ی هوشمند هرچیزی که میخوایم رو طراحی کنیم؟ یا یه چیز از پیش آماده است؟

    1. ما امکاناتی رو بصورت پیش فرض در نظر میگیریم و اون ها رو در پکیج جنرال خودمون ارائه میدیم. یکسری امکانات دیگه هم با توجه به خواست و نیاز مشتری قابل طراحی و یا افزودنه. اما مشتری رو محدود نمیکنیم در انتخاب و شما انتخاب میکنید که خونه هوشمندتون کدام ویژگی ها رو داشته باشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *