خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
پریز هوشمند

پریز هوشمند و کاربردهای آن در خانه هوشمند

در این مقاله سعی داریم در مورد پریزهای هوشمند و راه های نصب و راه اندازی آن در خانه های هوشمند و سنتی صحبت کنیم. همینطور به انواع موجود آن در بازار و رنج قیمتی این پریزها اشاره خواهیم کرد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی و موردنیاز خود درمورد این دیوایس را به دست آورده باشید.

فهرست مطالب

پریز هوشمند چیست، چگونه کار می کند ؟

دیوایسی است که به واسطه آن می‌توانید وسایل خانگی‌تان را در خانه هوشمند از راه دور روشن یا خاموش نمایید.

انواع پریز هوشمند و کاربردهای آن

آیا تا به حال از پریز هوشمند استفاده کرده اید؟

با توجه به اینکه روز به روز مشغله کاری و همینطور دغدغه های زندگی همه ما بیشتر و بیشتر می شود، به راحتی لزوم وجود تجهیزاتی که بتواند اندکی از سطح نگرانی های ما کم کند قابل درک است. شاید بتوان گفت؛ در این میان پریز هوشمند گوی سبقت را بین تمام تجهیزاتی که به کمک انسان آمده اند ربوده است.

شیوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که پریز هوشمند درست مانند یک مصرف‌کننده به پریز دیواری متصل ‌شده و در سمت دیگر آن یک پریز در اختیار شما قرار می گیرد که خروجی‌اش کاملا قابل‌کنترل می باشد. قطعه ا‌ی کاملا جمع ‌و جور که روش استفاده‌ از آن نیز بسیار ساده‌ است و به شما امکان می‌دهد تا تجهیزات برقی کوچکتان را به ‌وسیله‌ی اینترنت از هر مسافتی کنترل و مدیریت نمایید.

خلاصه آنچه میخواهید درباره پریز هوشمند بدانید در 6 دقیقه! (پادکست):

تفاوت پریز هوشمند در خانه هوشمند با نوع سیم کارتی آن را می دانید؟

در پریز هوشمند سیم کارتی یک عدد سیم کارت داخل پریز گذاشته می شود که از این طریق امکان ارتباط برقرار کردن از راه دور و با ارسال پیامک میسر می شود. اما در خانه های هوشمند دیگر از سیم کارت خبری نیست و با یک پریز که برنامه ای برایش نوشته شده سروکار داریم. اینگونه پریز برق هوشمند به منزل هوشمندتان متصل شده و تمام فرمان ها از تابلو برق شما ارسال می شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان آلفا تماس بگیرید

لوازم خانه خود به خود عمل می کنند!!!

برای مثال هر روز صبح هنگامی که هنوز در بستر خواب هستید، موبایلتان را بر می‌دارید و چای‌ساز یا قهوه‌ساز و هم‌زمان با آن‌ها، توستر را روشن می‌کنید. حال همان‌طور که در حال مسواک زدن هستید، صبحانه‌تان نیز در حال آماده شدن است. وقتی به آشپزخانه وارد می شوید، می‌بینید که صبحانه تقریبا حاضر است.

سنسور حرکتی چیست و چگونه کار می‌کند؟ بررسی 3 مزیت آن

با پریز هوشمند تمام قسمت های خانه تان هوشمند می شود.

کار دیگری که می‌توانید به وسیله پریز هوشمند انجام دهید، این است که برای روشن و خاموش کردن وسایل الکتریکی زمان‌بندی مشخص نمایید و بگویید کدام وسایل در چه زمانی روشن و چه موقع از مدار خارج گردند. مثلا تعیین می‌کنید که در ساعت خاصی از شب، تلویزیون تان خاموش شود، چون در آن ساعت شما دیگر حتما به خواب رفته‌اید.

ایمنی را به خانه ی خود ببرید!

در قسمت داخلی این دیوایس یک سنسور گرمایی وجود دارد که از گرم شدن بیش‌ از حد وسایل الکتریکی جلوگیری می کند و هنگامی‌ که دستگاهی جریان زیادی از پریز بکشد،پریز برق هوشمند خود به‌ خود خروجی‌ را قطع می‌ نماید. به این ترتیب، می توان با این روش از بسیاری خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

حتما میزان مصرف انرژی برای شما مهم است. همچنین از قابلیت های دیگری که می توان برای شما نام برد این است که این دیوایس در مورد میزان انرژی برق مصرفی مصرف کننده ها اطلاعات لازم را به شما بدهد و بگوید که کدام دستگاه‌ موجود در منزل هوشمندتان چه میزانی از انرژی الکتریکی را مصرف نموده است. با توجه به کم شدن روزافزون ذخایر انرژی و همینطور هزینه های گزافی که باید برای این ذخایر پرداخت شود، قطعا این دستگاه هوشمند می تواند یک راه بسیار مناسب برایتان باشد.

پریز هوشمند در خانه هوشمند چه کارایی هایی دارد؟

آیا قابلیت های پریز هوشمند را می دانید؟

با استفاده از این تکنولوژی، خیلی ساده لوازم الکتریکی منزل خود را از هر کجا که هستید کنترل نمایید. مهم نیست چقدر از خانه دور باشید، کلید روشن و یا خاموش کردن لوازم منزل هر کجا که باشید، در دستان شماست. کافی است لوازم برقی خانه ی هوشمند خود را به سوکت هوشمند متصل نمایید.

برای اندکی حواس پرتی جای هیچ نگرانی نیست.

اگر فراموش کرده اید وسیله ای را قبل از خروج از منزل خاموش کنید، نگران نباشید. بوسیله اپلیکیشن گوشی اندروید و یا iOS خود می توانید کنترل هر یک از لوازم الکتریکی که به پریز هوشمند متصل هستند را در دست داشته باشید. پس می توانید با خیال راحت خانه را ترک کنید و به خودتان هیچ نگرانی راه ندهید.

دپارتمان های مختلف خانه هوشمند آلفا را ببینید

 

پریز هوشمند چطور نصب می شود؟

شیوه دیگری در اجرای این پریز وجود دارد که بسیار مقرون به صرفه تر و از دید زیبایی شناسی، هوشمندانه تر بنظر می رسد. در این روش با طراحی و تولید مدارهایی که قابلیت کنترل موارد مربوطه و همچنین با استفاده از سایز های مختلف سوییچ قابلیت کنترل؛ کلیدها و پریز های معمولی را به کلید و پریز برق هوشمند تبدیل می نماید، به گونه ای که محدودیتی در تعداد پل وجود نداشته باشد و هر نوع کلید یا پریزی تحت پوشش قرار می گیرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان آلفا تماس بگیرید

هوشمند 1 پریز هوشمند و کاربردهای آن در خانه هوشمند

شیوه عملکرد پریز هوشمند چگونه است؟

در این روش بردهای طراحی شده بسیار کم حجم بوده و به آسانی در قوطی برق؛ پشت کلید یا پریز نصب خواهند شد. به گونه ای که پس از هوشمند سازی هیچ اثری از دستگاه هایی که دکوراسیون داخلی منزل هوشمندتان را به هم بزنند نخواهید دید.

هوشمندسازی با پریز هوشمند در ساختمان هوشمند

بدیهی است که با هوشمند شدن و تحت کنترل قرار گرفتن کلید ها و پریز های یک ساختمان بخش چشم گیری از مصرف کننده های ساختمان هوشمند شده است، که برای مثال می توان از لامپ ها، لوستر ها، پکیج، پنکه، کولر، آباژور و… نام برد.

شاید این روش طرح ساده ای از هوشمندسازی ساختمان باشد. به عبارتی، با قرار دادن پریزهای هوشمند در ساختمان عملا کنترل چندین وسیله را در خانه  در اختیار خواهید داشت.

3 مورد از مهمترین مزایای پریز هوشمند:

1- بهینه سازی مصرف انرژی:

از مزایای بهره گیری از این دیوایس برای ساکنان خانه ی هوشمند، صرفه جویی در مصرف برق می باشد. توسط اپلیکیشن این دستگاه می توان مصرف انرژی هر یک از دستگاه های متصل به پریز را در لحظه و با جزئیات دقیقی از جمله کیلو وات در ساعت مشاهده نمود.

2- ایجاد ایمنی و امنیت در خانه:

یکی دیگر از مزایای استفاده، تامین ایمنی شما و کودکتان می‌ باشد. با استفاده از این پریزها غیر ممکن است که تماس اتفاقی با برق داشته باشید. یک کلاهک مخصوص در صورت عدم استفاده از این پریزها با روکشی درگاه اتصال، جستجوگران شجاع کوچک خانه شما را از آسیب های احتمالی حفظ خواهد نمود.

با مدرسه هوشمند، جمعه ها هم به مکتب بروید!

3- کنترل از راه دور:

همچنین با اتصال پریز هوشمند به کنسول بازی و یا تلویزیون موجود در اتاق فرزندتان، می‌توانید حتی از راه دور زمان بازی را تعیین و مدت آن را مشخص و مدت زمان روشن ماندن دستگاه‌ها را کنترل نمایید.

با چه شیوه هایی می توان پریز هوشمند را کنترل کرد؟

قطعا شیوه های مختلفی برای کنترل وجود دارد که بسته به مدل پریزی که استفاده می کنید، می تواند متفاوت باشد، به صورت فیزیکی با لمس دگمه ی روی پریز یا از طریق اپلیکیشن گوشی و کنترلر مرکزی ساختمان هوشمند و یا به واسطه ریموت کنترل.

به عبارت دیگر این دستگاه می تواند یک راه دسترسی آسان به تمام تجهیزات خانه باشد در مواقعی که در منزل حضور ندارید.

قیمت پریز هوشمند را می دانید؟

از آنجایی که پریز برق هوشمند نسبت به پریزهای معمولی از مکانیزم متفاوتی برخوردار است، رنج قیمتی متفاوتی نیز خواهد داشت. همینطور در برندهای مختلف با قیمت های متفاوتی روبرو هستیم. در واقع می توان گفت که برندهای خارجی به نسبت قیمت بالاتری دارند.

پریز هوشمند در مسیر رو به رشد تکنولوژی قرار دارد.

در پایان به این نکته اشاره می کنیم که نگاه کردن به سیر پیشرفت، تکنولوژی نشان می‌دهد بشر هر زمان که بتواند راهی برای راحتی امور زندگی‌اش بیابد، دیگر تمایلی برای بازگشت به عقب نخواهد داشت. حس تجربه‌ی زندگی آسان‌تر، با ایمنی بیشتر و از لحاظ اقتصادی‌، بهینه تر اگرچه با صرف هزینه اولیه‌ای همراه است، اما قطعا نتایج فوق العاده‌ای برای این هدف بلند مدت در پی خواهد داشت.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان آلفا تماس بگیرید

ما اینجاییم تا شما رو با جدیدترین و پرکاربر ترین تکنولوژی ها آشنا کنیم. نظرات شما میتونه به ما کمک کنه تو این زمینه موفق تر عمل کنیم. به نظر شما یه پریز هوشمند باید چه ویژگی و کاربردهایی داشته باشه ؟ انتظارات  و تصورات خودتون از این وسیله رو،  تو قسمت “دیدگاه” همین صفحه، با ما به اشتراک بگذارید.

 

پریز هوشمند در خانه هوشمند

6 در مورد “پریز هوشمند و کاربردهای آن در خانه هوشمند”

  1. محسن سعیدی

    برای مراقبت لوازم خانگی در برابر نوسان معمولا یک محافظ رو به پریز متصل میکنند و بعد لوازم خونه رو به محافظ متصل میکنند. آیا این کار اختلالی تو روند کار پریز هوشمند ایجاد نمیکنه؟!

  2. سلام دوتا سوال. اول اینکه پریز هوشمند استندالونه یا حتما باید خونه مجهز به سیستم هوشمند باشه؟!!
    و سوال دوم اینه که از پریز هوشمند برای کنترل چه وسایلی استفاده میشه؟!

    1. پریزهای هوشمند آلفا استندالون هستند و نیازی نیست حتما خانه هوشمند داشته باشید. و برای کنترل تمام قطعات برقی که بهش متصل میشن قابل استفاده است.

  3. پریز هوشمند شما چه مزیت یا ویژگی بهتری نسبت به بقیه پریز هوشمندای تو بازار دارند؟! منظورم اینه که وجه تمایز شما با رقیب هاتون چیه؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *