خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
خانه هوشمند باسیم بهتر است یا بی سیم؟

تفاوت های وایرلس و وای فای

به طور کلی مفاهیم وایرلس، بی سیم و وای فای دارای وجوه تشابه بسیاری هستند و امکان اتصال دستگاه ها به اینترنت در هر کدام از این روش ها بدون نیاز به سیم فراهم می شود.نتیجه نهایی در هر یک از این روش ها یکسان است و عاملی که تفاوت ایجاد می کند، تنها در شیوه اتصال است.

وای-فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity و استانداردی از زیرمجموعه بلوتوث بوده و اساس کار آن مبنی بر ایجاد ارتباطی با قدرت بیشتر از بلوتوث می باشد. وای فای یک استاندارد برای ارتباطات بی سیم در فواصل کوتاه نیز می باشد. از ارتباطات وایرلس و بی سیم در خانه هوشمند نیز استفاده می شود.

همچنین می توان یک ارتباط وای فای برای برخی از انواع موبایل یا کنسول های بازی و تلویزیون ها نیز ایجاد نمود. برای ایجاد یک ارتباط وای فای، با اتصال دستگاه به یک روتر یا access point این روتر از طریق یک مودم به اینترنت متصل می گردد.

ارتباط وای فای بیشتر بر پایه ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی سیم تاکید می کند و همین امر باعث محبوبیت زیاد آن شده است. با استفاده از این تکنولوژی به راحتی در مسافرت، هواپیما و یا هتل می توان از طریق Laptop و موبایل به اینترنت متصل شد.

توجه: رعایت موارد زیر هنگام نصب کلیدها الزامی است!

  1. هنگام نصب کلید از تراز بودن قوطی ها و فاصله مناسب قوطی ها از هم اطمینان حاصل شود.
  2. فیوز اصلی برق را هنگام نصب کلید قطع کنید.
  3. هنگام اتصال مصرف‌کننده‌ها، به محدودیت جریان عبوری از کلید توجه نمایید.
  4. هنگام نصب کلید، از پاشیده شدن مستقیم آب روی مکانیزم آن جلوگیری کنید.
  5. جهت نصب صحیح و گردش هوا، از انباشت سیم‌ها در پشت کلید اجتناب فرمایید (لازم به ذکر است می توان برای ایجاد فضای بیشتر پشت قوطی کلید را باز نمود تا سیم ها فضای بیشتری داشته باشند).

مشخصات فنی:

  • ولتاژ کاری: 220 ولت
  • حداکثر جریان عبوری به ازای هر کانال: 5 آمپر
  • توان خروجی: 1100 وات output
  • توان تیپیکال: 3 وات

نحوه نصب:

  1. کلیدهای لمسی آلفا می‌توانند در قوطی‌های استاندارد نصب گردند. هنگام نصب از وجود فضای کافی در داخل قوطی اطمینان حاصل کنید.
  2. شیشه رویی کلید را از مکانیزم کلید جدا کنید. (دقت فرمایید که شیشه ضربه نبیند!)
  3. خروجی سیم‌ های آماده شده را مطابق دیاگرام و توضیحات زیر به ترمینال‌ های مربوطه وصل کنید.
  4. کلید را روی قوطی نصب نمایید.
  5. پنل رویی کلید را نیز نصب کنید.
اپلیکیشن های آلفا
diagram kilid تفاوت های وایرلس و وای فای

توضیحات مربوط به سیم‌کشی و اتصال به ترمینال‌های کلید:

P: فاز تغذیه کلید

N: نول تغذیه کلید

P1: فاز ورودی رله‌ های کلید

L1: فاز مصرف‌کننده شماره 1

L2: فاز مصرف‌کننده شماره 2

L3: فاز مصرف‌کننده شماره 3

L4: فاز مصرف‌کننده شماره 4

A و B: مربوط به پروتکل مدباس

نکته: جهت حفاظت از کلید در برابر بارهایی با خاصیت سلفی و جریان‌ های لحظه‌ای، از اسنابر (Snubber) استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اسنابر در برابر نوسانات شبکه توزیع برق، برای کلید لمسی نقش حفاظتی نخواهد داشت.

نحوه نصب اسنابر طبق دیاگرام:

اسنابر بین تمام پل‌ ها به صورت جداگانه (L4, L3, L2, L1) و نول (N) قرار می‌گیرد.

تفاوت های سیستم وای فای و وایرلس

در گذشته ای نچندان دور تنها راه اتصال رایانه ها به یکدیگر استفاده از کابل شبکه بود که علاوه بر زحمات زیادی که به همراه داشت، محدودیت های فیزیکی زیادی نیز، برای کاربران ایجاد می نمود، اما به وسیله فناوری وای فای می توان رایانه ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت،دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد و یک شبکه بی سیم ایجاد کرد.

برای ایجاد یک شبکه وای فای غالباً از دستگاهی به نام Router نیز استفاده می شود. اگر Router به اینترنت متصل شود می تواند اتصال اینترنت را در شبکه ای که خود ایجاد نموده است، به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه ها را نیز به اینترنت متصل نماید.

مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می شود در دست صاحب دستگاه است و با گذاشتن رمز می تواند به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه را بدهد.

شبکه وایرلس در خانه هوشمند
سیستم وایرلس به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و ماکروویو، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.

از میان این دستگاه ها می توان به پیغام گیرها، تلفن های همراه، کامپیوترهای قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها اشاره کرد.

شما می توانید به راحتی صندوق پست الکترونیکی خود را بررسی نموده، بازار بورس را زیر نظر بگیرید و اجناس مورد نیازتان را خریداری نمایید و یا حتی به تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود بپردازید.

همه چیز درباره احضار آسانسور در خانه هوشمند

بسیاری از زمینه های کاری از جمله مراقبت های پزشکی، اجرا قوانین و سرویس های خدماتی احتیاج به تجهیزات وایرلس دارند.

تجهیزات وایرلس به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات خود را به راحتی برای مشتری هایتان به نمایش در بیاورید.

از طرف دیگر می توانید تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی نمایید و آن را به اطلاع همکاران خود برسانید. در مقایسه با شبکه هایی که مبتنی بر سیم هستند، هزینه نگهداری شبکه های وایرلس بسیار کمتر می باشد.

 

تجهیزات و پیکربندی یک شبکه وایرلس به چه صورت خواهد بود؟  

سخت افزار مورد نیاز به منظور پیکربندی یک شبکه بدون کابل به ابعاد شبکه مورد نظر بستگی دارد. علیرغم موضوع فوق، در این نوع شبکه ها اغلب و شاید هم قطعا”به یک اکسس پوینت و یک اینترفیس کارت شبکه نیاز خواهد بود.

در صورتی که قصد ایجاد یک شبکه موقت بین دو کامپیوتر را داشته باشید، صرفا”به دو کارت شبکه بدون کابل نیاز خواهید داشت.

Access Point چیست؟ 

سخت افزار فوق، به عنوان یک پل ارتباطی بین شبکه های کابلی و دستگاه های بدون کابل عمل می نماید. با استفاده از سخت افزار فوق، امکان ارتباط چندین دستگاه به منظور دستیابی به شبکه فراهم می گردد access point می تواند دارای عملکردی مشابه یک روتر نیز باشد.

در چنین مواردی انتقال اطلاعات در محدوده وسیع تری انجام شده و داده از یک access point به access point دیگر ارسال می شود .

تفاوت سیستم وای فای با سیستم وایرلس

یک اتصال وایرلس از شبکه ای موبایلی استفاده کرده و به شما امکان استفاده از اینترنت در همه جا را می دهد. در حالی که برای ایجاد یک ارتباط وای فای شما نیاز به نصب سخت افزار در خانه دارید یا مجبور خواهید بود در محدوده روتری که از طریق آن به اینترنت دسترسی دارید، باقی بمانید.

به عبارت دیگر وای فای ابزار استانداردی است که سیستم های کامپیوتری از طریق آن به شبکه های بی سیم متصل می شود.

در اصل ارتباط وای فای تنها بین دستگاه و Router برقرار می شود. اکثر روترها به یک مودم کابلی یا DSL یا هر نوع دیگر متصل هستند که دسترسی به اینترنت را برای همه دستگاه های متصل به روتر وای فای را فراهم می کنند.

حضور خانه هوشمند آلفا در چهاردهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان گیلان

ارتباط وایرلس محدوده وسیع تری نسبت به ارتباط وای فای را تحت پوشش قرار می دهد. برای داشتن یک ارتباطات وای فای خوب و باکیفیت برخی مواقع لازم است در همان ساختمانی که روتر وای فای در آن وجود دارد باقی بمانید.

 

وایرلس بهتر است یا وایرینگ؟

سرعت آپلود و دانلودی که یک ارتباط وایرلس در اختیار ما قرار می دهد معمولاً از یک ارتباط وای فای کمتر است. طبق یک مقاله در PCWorld در سال ۲۰۱۲، کاربرانی که به سرویس وایرلس ۴G دسترسی داشتند، می توانستند با سرعت ۹٫۱۲ و ۵٫۸۶ مگابیت بر ثانیه فرآیند دانلود و آپلود را انجام دهند.

سرعت در شبکه های ۳G به مراتب پایین تر از این مقدار می باشد. یک روتر وای فای بر طبق استاندارد ارتباطی ۸۰۲٫۱۱n  می تواند سرعت انتقالی معادل ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه نماید ولی سرعت ارتباط اینترنتی مورد استفاده در آن، سرعت دانلود و آپلود را نیز کاهش می دهد.

امروزه بیشتر اسمارت فون ها قابلیت این را دارند که  می توانند علاوه بر اینکه از طریق شبکه موبایل به اینترنت بی سیم متصل شوند به Router تبدیل شده و اینترنت را توسط شبکه وای فای با دستگاه های دیگر به اشتراک بگذارند. این قابلیت را می توانید با نام های Wi-Fi Tethering یا Wi-Fi Hotspot در تلفن همراه خود تنظیم نمایید.

مزایا و معایب سیستم هوشمند وایرلس

ترکیب سیستم وای فای با رایانه

امروزه اغلب رایانه های لپ تاپ مجهز به سیستم وای فای داخلی هستند و در غیر این صورت نیازمند نصب یک کارت وای فای بر روی لپ تاپ و یا رایانه رومیزی خود خواهیم بود.

شما می توانید یک کارت وای فای در سیستم ۸۰۲.۱۱a یا ۸۰۲.۱۱b و یا ۸۰۲.۱۱g  تهیه کنید که البته نوع ۸۰۲.۱۱g  نسبت به تجهزات ۸۰۲.۱۱b از سرعت بالاتری برخوردار است. برای لپ تاپ ها این تجهیزات در قالب کارت های PCMCIA که در محل مخصوص خود نصب می شوند و یا به صورت اتصال خارجی از طریق یک درگاه USB عرضه می شوند.

برای رایانه ها رومیزی، می توانید از کارت های PCI و یا درگاه USB برای این منظور استفاده کنید. پس از نصب این تجهیزات کاربر قادر است تا در مکان هایی که اینترنت به شکل بدون سیم ارائه می شود با داشتن یک اشتراک، از خدمات بهره گرفته و به شبکه متصل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *