خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
اموزش سیم کشی برق در خانه هوشمند- مفاهیم پایه و مقدماتی

سیم کشی برق خانه هوشمند

روش سیم کشی برق ساختمان (بی ام اس ساختمان) در سیستم هوشمند نیز مانند سیم کشی برق به شیوه سنتی می باشد با این تفاوت که قبل از شروع مرحله سیم کشی برق هوشمند، بایستی نقشه اتوکد ساختمان در اختیار متخصصین مربوط به شرکت قرار داده شود تا متناسب با ویژگی های بنا،طراحی های لازم انجام گیرد.

در سیم کشی برق خانه هوشمند همه سر سیم ها به جای انتقال به کلید ها و اتصال زدن به داخل تابلوی برق یا به ماژولهای مربوطه که در سر راه قطعات قرار گرفته اند، انتقال می یابند و کلیه اتصالات در تابلو انجام می گیرد. بر همین اساس، میزان سیم های مصرفی حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

همینطور برای کنترلینگ و برقرای ارتباط بین برخی از قطعات و تابلو بایستی از کابل CAT5 استفاده شود که در سیم کشی برق سنتی،کابل CAT5 مصرف ندارد. در سیم کشی برق هوشمند به جای جعبه فیوز از تابلوهای برق مخصوص (مشابه تابلوهای برق قدرت) که در داخل دیوار و عموما در ورودی ساختمان نصب می شود، استفاده می گردد.

توجه: رعایت موارد زیر هنگام نصب کلیدها الزامی است!

  1. هنگام نصب کلید از تراز بودن قوطی ها و فاصله مناسب قوطی ها از هم اطمینان حاصل شود.
  2. فیوز اصلی برق را هنگام نصب کلید قطع کنید.
  3. هنگام اتصال مصرف‌کننده‌ها، به محدودیت جریان عبوری از کلید توجه نمایید.
  4. هنگام نصب کلید، از پاشیده شدن مستقیم آب روی مکانیزم آن جلوگیری کنید.
  5. جهت نصب صحیح و گردش هوا، از انباشت سیم‌ها در پشت کلید اجتناب فرمایید (لازم به ذکر است می توان برای ایجاد فضای بیشتر پشت قوطی کلید را باز نمود تا سیم ها فضای بیشتری داشته باشند).

مشخصات فنی:

  • ولتاژ کاری: 220 ولت
  • حداکثر جریان عبوری به ازای هر کانال: 5 آمپر
  • توان خروجی: 1100 وات output
  • توان تیپیکال: 3 وات

نحوه نصب:

  1. کلیدهای لمسی آلفا می‌توانند در قوطی‌های استاندارد نصب گردند. هنگام نصب از وجود فضای کافی در داخل قوطی اطمینان حاصل کنید.
  2. شیشه رویی کلید را از مکانیزم کلید جدا کنید. (دقت فرمایید که شیشه ضربه نبیند!)
  3. خروجی سیم‌ های آماده شده را مطابق دیاگرام و توضیحات زیر به ترمینال‌ های مربوطه وصل کنید.
  4. کلید را روی قوطی نصب نمایید.
  5. پنل رویی کلید را نیز نصب کنید.
diagram kilid سیم کشی برق خانه هوشمند

توضیحات مربوط به سیم‌کشی و اتصال به ترمینال‌های کلید:

P: فاز تغذیه کلید

N: نول تغذیه کلید

P1: فاز ورودی رله‌ های کلید

L1: فاز مصرف‌کننده شماره 1

L2: فاز مصرف‌کننده شماره 2

L3: فاز مصرف‌کننده شماره 3

L4: فاز مصرف‌کننده شماره 4

A و B: مربوط به پروتکل مدباس

نکته: جهت حفاظت از کلید در برابر بارهایی با خاصیت سلفی و جریان‌ های لحظه‌ای، از اسنابر (Snubber) استفاده نمایید. لازم به ذکر است که اسنابر در برابر نوسانات شبکه توزیع برق، برای کلید لمسی نقش حفاظتی نخواهد داشت.

کلید لمسی ایرانی | انواع | 5مزیت | قیمت و خرید

نحوه نصب اسنابر طبق دیاگرام:

اسنابر بین تمام پل‌ ها به صورت جداگانه (L4, L3, L2, L1) و نول (N) قرار می‌گیرد.

برای مطالعه بیشتر: از استاندارد برق ساختمان چه می دانید؟ مرجع کامل استاندارد برق کشورهای مختلف

سیم کشی برق در خانه هوشمند

آنچه که در این مقاله به عنوان هدف اصلی مورد بحث قرار گرفته است، آموزش بستر سازي برق و الکترونیک در یک خانه هوشمند می باشد،که در آن به صورت ساده به نحوه اجراي لوله گذاري، سیم کشی برق و آموزش کابل کشی هوشمند یک خانه و جانمایی محل نصب تجهیزات (تجهیزات بی ام اس) سیستم هوشمند نیز اشاره شده است.

نحوه توزیع برق روشنائی ها و پریزها، تلفن، کابل کشی، سنسورهاي اعلام سرقت، اعلام حریق، سیستم اعلام نشت گاز، کنترل شیر برقی گاز، مانیتورهاي لمسی، سیستم کنترل ورود و خروج که به واسطه ی کارت خوان و قفل برقی صورت می گیرد و برخی توضیحات پیشرفته در مورد سایر تجهیزات خانه هوشمند می باشد.

سیم کشی برق در خانه هوشمند

سیم و کابل های مورد نیاز در یک ساختمان هوشمند

  • سیم تلفن، رشته ای افشان.
  • انواع مختلف کابل های برق.
  • کابل CAT 6 یا CAT 5.
  • کابل های rgb59، کابل HDMI و Audio.
  • کابل rs232.

عملکرد دستگاه های خانه هوشمند رابطه مستقیمی با کیفیت و مرغوبیت کابل های مصرف شده در ساختمان نیز دارد. برای درک بهتر سیم کشی ساختمان های هوشمند تصویر زیر در پایین قرار داده ایم.

سیم کشی برق در خانه هوشمند

اصول سیم کشی برق در ساختمان هوشمند

سیم کشی برق ساختمان از قرن نوزدهم شکل جدیدی به خود گرفت و در قرن بیستم پیشرفت غیر قابل مقیاسه ای با قرن گذشته داشت. که در طرح، اجرا، چیدمان المان ها و همه عواملی که در سیم کشی ساختمان نقش داشت تاثیر چشمگیری گذاشت. جهت راه اندازی، تعمیر و تعویض سیم کشی ساختمان به فردی نیازمند است که، دانش و مهارت فنی این تخصص را نیز داشته باشد.

در حال حاضر که تکنولوژی و هوشمند سازی ساختمان روند تکاملی خود را پشت سر می گذارد وجود متخصص ملموس تر می شود. پس اولین اصل حرفه ایی در سیم کشی برق ساختمان دارا بودن یک متخصص امور فنی است. علاوه بر متخصص تجهیزات (تجهیزات بی ام اس) نوین و نحوه بکارگیری آن در سیم کشی برق ساختمان نقش مهمی ایفا می کند.

 

امکانات ساختمان هوشمند (سیستم بی ام اس)

اولین سوالی که قبل از هوشمند سازی ساختمان ممکن است مطرح گردد آن است که چرا باید ساختمان خود را هوشمند نمود و اساسا هوشمند سازی ساختمان چه منفعتی برای ساکنان آن می تواند داشته باشد؟

امکاناتی که بواسطه ی سیم کشی برق بصورت هوشمند در اختیار کاربران قرار می گیرد عبارتند از :

1-کنترل اتوماتیک سرخط های روشنایی در منزل

2-کنترل هوشمند سیستم های گرمایشی و سرمایشی منزل

قفل و دستگیره هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

3- کنترل و مانیتورینگ دوربین

4-کنترل سیستم های اعلام حریق

5-کنترل سیستم های امنیتی

6-تعریف و برنامه ریزی سناریوهای متفاوت برای انجام کارهای روزمره

7-کنترل سیستم های صوتی و تصویری

8-تعریف سناریو های ویژه جهت صرفه جویی در مصرف انرژی

کنترل همه سرویس های هوشمند در دستان شماست و شما می توانید بوسیله ی تلفن همراه، تمامی این سرویس ها را به راحتی کنترل نمایید و بر اساس آمارهای بدست آمده از لحاظ اقتصادی،خانه های هوشمند به علت امکانات بیشتر، رقابتی تر بوده و نسبت به بقیه ساختمان های معمولی سریع تر به فروش می رسند.

سیم کشی برق در خانه هوشمند

در سیم کشی برق هوشمند به جای جعبه فیوز از تابلوهای برق مخصوص(مشابه تابلوهای برق قدرت)که در داخل دیوار و عموما در ورودی ساختمان نصب میگردد، استفاده می شود. توضیحات مربوط به استفاده از سیستم هوشمند ساختمان و تفاوت آن با سیستم برق سنتی در این بخش به طور کامل ارائه شده است.

در ادامه به مراحل سیم کشی برق ساختمان خواهیم پرداخت:

ارائه نقشه برق

قبل از هر کاری برای سیم کشی یک ساختمان نیاز به ارائه یک نقشه یا طرح کلی از ساختمان داریم که، این نقشه می تواند از سوی مهندس برق مربوطه ساختمان ارائه گردد. انجام کار از روی نقشه می تواند به کار شما به عنوان یک برقکار سرعت و ظرافت ببخشد و یک ساختمان را به صورت کاملا اصولی و بر اساس استانداردها سیم کشی نمائید.

اندازه و خط تراز در سیم کشی برق

پس از تعیین نقشه باید برای کلید و پریزها و کلیه دیوایس های ساختمان هوشمند، کنده کاری های خط تراز کشیده شود. برطبق استاندارهای برق ساختمان فاصله کلیدها و پریزها را از کف اندازه گیری نمود. که این کار را می توان بوسیله شلنگ طراز و یا با استفاده از لیزر عملیات طرازیابی را انجام نمود.

دو سر هر دیوار را نشانه گذاری می نماییم و سپس به وسیله ریسمان رنگ یک خط سراسری می کشیم. به این ترتیب اندازه ها دقیق، کلید پریزها و کلیه ی دیوایس ها هر کدام در سطحی کاملا استاندارد روی دیوار قرار می گیرند.

کنده کاری

هنگامی که نقشه و طرح کلی شما آماده و خط تراز اجرا شد باید مکان هایی که می خواهیم لوله ها و قوطی های برق را در آن جا دهیم کنده شوند. با پیشرفت صنعت با استفاده از دستگاه های پیشرفته، که برای این کار تولید شده اند این اقدامات صورت می گیرند.

الف- شیار زن: این دستگاه بسیار کار آمد می تواند در کندن جای لوله ها و قوطی ها با دقت بسیار بالایی عمل کرده و تنها، مکان مورد نیاز برای جا دادن آنها را بکند. نمونه های تک تیغ و دو تیغ این دستگاه ها در بازار موجود می باشند، که نمونه دو تیغ آنها قابل تنظیم بوده و شما می توانید یک اندازه خاص برای برش روی دیوار به دستگاه بدهید.

5 قابلیت جذاب خانه هوشمند برای حیوانات خانگی

ب- بتن کن یا هیلتی: این دستگاه یک چکش برقی قوی است که می تواند بتن و آجر را به راحتی بکند و برای مواردی که نیاز به کندن بتن و آجر داریم می توانیم از آن بهره ببریم.

قوطی گذاری

در این مرحله باید قوطی های برقی که مخصوص نصب کلید و پریز در آینده می باشند، روی دیوار نصب گردند. طبق نقشه و یا ایده کلی، مکان هایی را که برای نصب کلید و پریزها و جعبه فیوز روی دیوار در نظر گرفته ایم قوطی گذاری کرده و محکم می نماییم. این محکم کردن می تواند بوسیله گچ انجام گردد. در انجام این کار باید دقت شود که قوطی ها در یک سطح نسبت به دیوار قرار گرفته باشند.

لوله گذاری

لوله های برق محل عبور سیم های برق، تلفن و آنتن به مکان های مختلف ساختمان می باشند و پس از قوطی گذاری باید لوله های برق در جای خود محکم شوند. تعداد و روش لوله گذاری به نقشه اصلی بستگی دارد. انواع مختلفی از لوله های برق موجود می باشند که می توان به لوله های فلزی، گالوانیزه و همچنین فراگیرترین آنها یعنی لوله های P.V.C اشاره کرد.

لوله های برق طبق استانداردهای برق ساختمان برای ارتباط با نقاط مختلف از کف ساختمان عبور می کنند و همچنین از لوله های خرطومی نیز در برخی مکانها جهت لوله کشی هایی با مسیر کوتاه استفاده می شوند. هنگامی که بخواهیم لوله ای را به یک مسیر عمودی امتداد دهیم از زانو های ۹۰ یا ۴۵ درجه استفاده می کنیم. (اگر سیم کشی به صورت هوشمند باشد نصب تابلو نیز بایستی در همین مرحله صورت پذیرد.)

سیم کشی

در مرحله سیم کشی کامل یک واحد مسکونی، سیم های برق و تلفن و آنتن و غیره را از لوله های مختلف عبور داده و به قوطی های مشخص شده امتداد می دهیم. عبور سیم های برق از لوله ها امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه از یک وسیله مخصوص به نام فنر سیم کشی استفاده شود و به این صورت عمل شود که، ابتدا فنر را از لوله ها عبور دهیم و سپس سیم ها را به انتهای فنر وصل نموده و سر دیگر فنر را می کشیم.

تست کابل در سیم کشی برق هوشمند

پس از اتمام سیم کشی نیاز به تست کابل و علامت گذاری سیم ها توسط کارشناسان مربوط به این بخش می باشد که درستی و کامل بودن مراحل سیم کشی را بررسی کرده و عیوب احتمالی را بطور کامل برطرف می کنند.

19 در مورد “سیم کشی برق خانه هوشمند”

  1. بازتاب: هوشمندی

    1. سلام. ممنون از نظر خوبتون. البته که وقتی کسی بخواد از چنین زمینه اموزشی ای برای ورود به یک کسب و کار استفاده کنه صرفه نظر از اموزش هایی که در مراکزی مثل فنی و حرفه ای برگزار میشه و مشمول هزینه هم هست طبیعتا باید دانش فنی لازم رو کسب کنه. ما سعی میکنیم تا جایی که برامون مقدوره اموزش های لازم رو درج کنیم و برای اموزش هایی ویدئویی هم برنامه هایی برای اینده داریم.

  2. سلام
    به علت صرف زمان زیاد و هزینه جهت کنده کاری ساختمان و آسیب جدی به ساختمان مناسب شرایط حال ساختمان سازی در ایران نمی باشد در ضمن عیب یابی در این حالت بسیار سخت تر خواهد شد. در ساختمان هایی که دیوار ها و سقف ساختمان چارچوب گذاری شده و سپس کناف کاری می شود مناسب است.

    1. سلام. ممکنه توضیح بدید چرا عیب یابی سخت تر خواهد بود؟ و اینکه روش پیشنهادی شما با توجه به شرایط ساختمان سازی در ایران چیه؟ شاید مااز روش پیشنهادی شما استقبال کنیم.

    1. سلام. خواهش میکنم. به زودی اموزش هامون (در بستر وب) رو گسترش خواهیم داد… از شکیبایی تون ممنویم

  3. سلام خیلی بچه گانه توضیح دادین جناب مهندس ولی ممنون در ضمن خوب و عالیه اما تو ایران 100 سال بعد جا میوفته هنوز خیلی زوده…هنوز دیوایساش برا مردم مورد فکر نداره…دوما تو هر شهر چن نفر میشناسین بجای اینکه کلا 2000000 تومان صرف هزینه سیم کشیش کنه برا یه واحد 100 متری بیاره این هزینه رو بکنه 1200000 تومان خودشم بعد کار بگی میتونی این کارا رو بکنی و این امکاناتش هست برات میگه میخام چیکار….این برا اروپا و امریکا خوبه …همه چی الکترونیکی و اینترنت اشیا…از پرده و شومینه و درب ها گرفته تا کنترل موتورخونه و اعلانهای سرقت حرفه ای تا چمن جلوی خونه رو میشه باهاش از هر کجا با ماژول برنامه ریزی یا دستی تنظیم کرد….

    1. سلام. نظر شما برای ما قابل احترامه اما عصر امروز، عصر تکنولوژیه. همه ی ما ایرانی ها حداقل یک چیز تکنولوژیک تو زندگیمون داریم. یا حداقل دلمون میخواد که داشته باشیم و برای داشتنش هم تلاش میکنیم. برای مثال اگر گوشی موبایل رو در نظر بگیرید، شما چند نفر رو میشناسید که در حال حاضر از گوشی های کیپد دار قدیمی مثل نوکیا استفاده کنند؟! در حالیکه هنوز این گوشی ها تو بازار موجود هستند و قیمت کمتری هم دارند اما اکثریت رو به بالایی از مردم تمایل به خرید گوشی های لمسی دارند. الان 2000000 تومان که چیزی نیست. اتفاقا توی همین ایران خودمون، طرف برای داشتن یه گوشی اپل 17 تا 20 ملیون تومان هزینه میکنه. به نظر شما چرا؟

      1. ما ایرانیها فقط از تکنولوژی تا جایی استفاده میکنیم که سطح سوادمون برسه .. اگه قرار باشه همون موبایل با تکنولوژی و کارایی بالا استفاده کنیم چند درصد قابلیت اینو دارن که از تمام امکاناتش درست استفاده کنن؟؟؟ و خیلی از امکانات رو هیچوقت استفاده نمیکنن. و هیچوقت متوجه نمیشن که چه امکاناتی داشته و خبر نداشتن….
        در مورد هوشمند بودن ساختمونها هم همینطوره. کلا دانش این تکنولوژی تو ایران هنوز جا نیوفتاده و حتی قطعاتش ساخت داخل نیست و نخواهد بود!!!. تعمیر نگهداری اون هم نفر خودش رو میخواد. تا جاییکه سیستم رو آف میکنن. اخرش میگن قربون سیستم سنتی!!!

        1. سلام. ممنونم از اینکه از سایتمون بازدید داشتید و نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. اینکه مردم از قابلیت ها بتونن استفاده کنن هم راه حل داره. ما راه های اموزشی متنوعی گذاشتیم اعم از اموزش حضوری، پرتال اموزش ویدئویی، اموزش تلفنی و مرحله به مرحله + اموزش متنی در هر صفحه از مانیتور لمسی مون. در مورد وارداتی بودن هم باید عرض کنم ما خودمون تولید کننده تخصصی تجهیزات هستیم و اکثر دیوایس های مورد استفاده در سیستم هوشمند توسط خودمون تولید میشه و قابلیت تعمیر و نگهداری هم داره. من همیشه بشدت معتقدم به این جمله که اگر کسی بخواد کاری رو انجام بده راهش رو پیدا میکنه و اگر هم نخواد انجام بده بهانه ش رو. برای اینکه یک تکنولوژی در یک کشور جا بیفته نیازه که مردم اون کشور از اون تکنولوژی حمایت کنند و حتی اگر عیب و ایرادی یا پیشنهاد و انتقادی دارند به شرکت سازنده برای ارتقا و بهبودش کمک کنند نه اینکه کلا اون تکنولوژی رو سرکوب کنند. از طرفی اکثر سیستم های هوشمند به صورت انتخابی هستند و خود کارفرما میتونه اپشن هایی که مورد نیازش نیست رو حذف کنه خصوصا تو سیستم هایی که قابلیت سفارشی سازی شدن دارن.

    2. و لازم به ذکره امکاناتی مثل اینکه داخل خونه نشت گاز اتفاق نیفته و اگر افتاد خونه واکنش نشون بده، یا اگر دزد وارد خونه شد خونه عکس العملی داشته باشه و یا اگر خدای نکرده حریقی اتفاق افتاد و اتفاق های ناگوار دیگه … خونه بتونه واکنشی داشته باشه، امکاناتی نیستند که هزینه زا باشند و این خدمات به اطلاعات بالایی هم نیاز ندارند که حتما بخواد تو اروپا و امریکا و… باشه و از همه مهمتر برای این امکانات نمیشه ارزشی مشخص کرد چون گاهی از رخ دادن یک فاجعه جلوگیری میکنه.
      و درمورد جا افتادن این امر در 100 سال اینده ای که پیش بینی کردید هم فکر میکنم زیادی اغراق شد جناب مهندس البته ما ادعایی نداریم اداریم سعی میکنیم که در این حوزه مثمر ثمر باشیم. ما تلاشمون رو بیشتر و بیشتر خواهیم کرد، دیگه باقیش، قضاوتش با مردمه!

  4. سلام دو جواب آخر واقعا خوب و قانع کننده بود و باید گفت که پیشرفت سطح فکری و تکنولوژی مردم اصلا قابل پیش بینی نیست
    همان طور که توی چند سال گوشی های ساده جای خودشونو به گوشی های پیشرفته دادن
    و این اتفاق خواهد افتاد که سیستم برق هوشمند در چند سال اخیر فراگیر خواهد شد و جایگاه خودش رو پیدا خواهد کرد
    من خودم در روستا های حاشیه شهر مشهد برای رفع اشکالات برقی چند مجتمع مراجعه کرده بودم شاهد برق هوشمند چندین ویلا بودم
    ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام. متشکرم از دیدگاه تون. بله دقیقا همینطوره. و باعث خوشحالیه ماست که این صنعت درحال گسترشه. و در بین مردم بیشتر جا افتاده. چرا که مزایای مادی و معنوی هوشمندسازی براشون قابل درک تر شده. به خاطر دارم که زمانی استفاده از دوربین مداربسته رونق زیادی داشت، با اینکه دوربین فقط میتونست ثبت کننده وقایع باشه و عملا به نوعی نوش داروی بعد از مرگِ سهراب به حساب می اومد. ما خیلی تلاش کردیم تا مردم متوجه بشن که این سیستم هوشمنده که میتونه با عکس العمل هایی که داره از وقوع سرقت جلوگیری کنه و یا حتی منجر به به دام افتادن افراد سودجو باشه.

  5. یک زمانی یادمه که اتاق رنو وارد میکردند و موتور پراید داخل سیستم این خودرو قرار میدادند و به اسم pk میفروختند یا اتاق پژو 405 موتور پیکان ، وموقعی که به تعمیر می افتاد دردسر خودشو داشت حالا سیستم هوشمتد سازی منازل اگر یک زمانی دستگاه تاج پنل هوشمند ایراددار شود طرف چیکار کنه مگر آموزش دیده مگر تعمیرکار هست سیستم سنتی قدیم بهترین سیستم بود اگر کلیدی خراب میشد طرف خودش تعویض میکرد حالا این سیستم جدید هنگ میکنه ، ویروس میگیره ممکنه ضرب بخوره استهلاک این دستگاهها بیشتر هست حتی از لحاظ سیمکشی سیم زیادی مصرف میکنه تاج پنل یک قسمت پذیرایی قرار میدهند و مدار فرمان روشنایی آشپزخاته از پذیرایی انجام میشه یا اتاق خواب ها به همین صورت طرف از پذیرایی فرمان روشنایی اتاق خواب هارا انجام میده مصرف سیم بینهایت زیاد ودور از عقل مبباشد حالا من تعجب میکنم که استادی یک مشت چرندیات تحویل عزیزان میده در صورتیکه مصالح زیادی مصرف میکنه بعدشم این چطور آموزشی هست که نامفهومه یعتی خودتان هم وارد نیستید وفقط بخاطر اینکه اسم تان را مهندس صدا بزنند خوشحالید

    1. عرض سلام و ادب جناب موسویان. متشکرم از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. در شرکت آلفا زمانی که هر یک از تجهیزات با مشکلی مواجه بشن توسط تیم پشتیبانی و واحد تعمیرات، تعمیر یا تعویض میشه و علت اینکه آلفا در شهرهایی که نمایندگی نداشته باشه سیستم هوشمند پیاده‌سازی نمیکنه هم همین امر خدمات پس از فروشه. چون ما در قبال اعتمادشما مسئول هستیم. درمورد تعویض کلیدها نیز به راحتی خود خریدارهم میتونه از طریق دفترچه راهنما این کار رو انجام بده و چون کلیدهای آلفا در نوع سیم و قوطی مانند سایر کلیدهای سنتی قدیمی هستند اگرزمانی مشکلی پیش بیاد قابل جایگزینی با کلیدهای معمولی نیز هستند تا زمان رفع مشکل. (که البته درصورت استفاده از خدمات پشتیبانی و اعزام کارشناس جایگزینی و نصب توسط کارشناس هم انجام پذیره). درمورد ویروس که عملا غیرممکنه چون در سیستم وایرینگ همونطور که مستحضر هستید و حتما اگاهی دارید ویروس معنایی نداره. اگرسیستم وایرلس بود و تحت اینترنت بود فرمایش شما کاملا درسته و حتی امواج وایرلس برای سلامتی هم مضر هستند. و درمورد ضربه هم وقتی تجهیزات روی سقف یا دیوار نصب هستند چطور ضربه بهشون وارد میشه؟ تاچ پنل درواقع برای اعمال تنظیمات کلی سیستم هست و یکبارتنظیم میکنید تازمانی که نخواهید تغییری اعمال کنید اون تنظیمات انجام میشه و برای دسترسی های جزیی از خود تجهیزات یا دیوایسهای کنترلی استفاده میشه. مثلا من امروز تصمیم میگیرم روشنایی اشپزخانه اتوماتیک باشد و بعد از دودقیقه که کسی در اشپزخانه تحرک نداشت لامپ خودبه خود خاموش بشه. امروز از مانیتور این تنظیم رو اعمال میکنم و تازمانی که مجدد نیازی به تغییر حالت یا تایم نداشته باشم همون تنظیمات هر روز اجرا میشن. حال اگر روز بود و نخواستم با ورودم به اشپرخانه لامپی روشن بشه دیگه نیازی ندارم مجدد از مانیتور اقدام کنم. کافیه کلید روشنایی که درخود اشپزخونه نصب هست رو خاموش کنم. یا از طریق ریموت کنترل عدد مورد نظر رو بزنم یا گوشی دستم هست و از روی گوشی منطقه مورد نظر رو خاموش کنم و راه های متعددی که برای این منظور وجود دارند. سیستم هوشمند آلفا امکانی است که به خونه شما اضافه میشه و چیزی رو حذف نمیکنه. هر زمان هم که اختلالی به هر دلیلی در سیستم ایجادبشه با روشن کردن حالت اضطراری فقط سیستم هوشمند از مدارخارج میشه و برق خونتون وصل خواهد موند تا اعزام کارشناس. سیستم هوشمند امکانی است که باعث میشه مجموعه ای از کارها بصورت روتین و خودکار در خونه شما اجرا بشه. امکانی است که از جان ومال شما محافظت کنه ( قطع کردن گاز وبرق در زمان نشت گاز، الارم حریق و تماس با شماره های اضطراری، الارم سرقت و تماس با شماره های اضطراری و… )قطعا هر سیستمی مزایا و معایبی داره. اما ایا مزایای سیستم هوشمند در مقایسه با روش سنتی قابل قیاس هست؟

    2. و درمورد اموزش هم این مطلب صرفا یک بلاگ پست جهت اشنایی با سیستم هوشمنده. نمایندگان و مشتریان از اموزشهای لازم و تکمیلی در پورتال مشتری برخوردارهستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *