خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
خانه ی هوشمند چه نقشی در ایجاد آسایش برای انسان دارد؟

خانه ی هوشمند و نقش آن در ایجاد آسایش برای انسان

خانه ی هوشمند امروزه جزو یکی از تکنولوژی های برتر در عرصه ی صنعت ساختمان است . در گذشته هوشمندسازی بیشتر به عنوان یک مولفه ی پرکاربرد ، در اماکن صنعتی مانند کارخانه ها، کارگاه ها و انبارها کاربرد داشت ، حتی بحث هوشمندسازی در صنعت کشاورزی و دامداری هم نفوذ کرده و جایگاه قابل بحثی را به خود اختصاص داده بود .

امروزه با توجه به گسترش نیازهای مردم شرکت های زیادی جهت بهبود رفاه و سطح آسایش مردم اقدام به طراحی سیستم هوشمند ، در عرصه ی خانگی نموده اند . خانه هوشمند عبارت دوستانه تری نسبت به اتوماسیون است که به صورت ویژه برای منازل مسکونی در نظر گرفته شده است .

فهرست مطالب

خانه ی شما می تواند در مسیر آرزوهایتان حرکت کند

انسان از گذشته های خیلی دور به دنبال ایجاد سرپناهی بود تا بتواند از خطرات و مشکلات محیطی در امان بماند. اما رفته رفته این سرپناه شکلی تازه به خود گرفت و دیگر تنها معنی سرپناه نداشت.امروزه شاهد این هستیم که خانه ها به سرعت به سمت لوکس شدن پیش می روند و همه در پی ایجاد محیطی آرام و سرشار از آرامش هستند. شاید این امر با خانه ی هوشمند قابل تصور باشد.

خانه هوشمند، رویایی که حقیقت دارد

تعریف خانه ی هوشمند

گستره ای از ارتباطات گسترده میان تجهیزات خانه هوشمند می تواند تعریفی کلی نگر باشد، ارتباطاتی که به واسطه آن تمام دستگاه های خانه به صورت یکپارچه و منسجم عمل می کنند. به عبارتی این ارتباطات می توانند آسایش و رفاه در خانه هوشمند را بیشتر و بهتر کنند.

تاریخچه ی خانه های هوشمند

خانه های هوشمند در ابتدای امر تنها ایده هایی دست نیافتنی بودند که الزاما ساختاری حقیقی نداشتند. برای چندین دهه، علمی که بیشتر تخیلی به نظر می رسید، خانه های هوشمند را مورد بررسی قرار داد.

نویسندگانی مانند ری برادبری آینده ای را تصور می کردند که در آن خانه ها تعاملی بودند و ظاهرا به وسیله خودشان کنترل می شدند.

تکنولوژی لمسی چه کاربردهایی دارد؟

او در داستان کوتاهی به توصیف یک خانه هوشمند می پردازد که حتی با مرگ انسان نیز به کار خود ادامه می دهد. تا زمانی که مزایای واقعی خانه ی هوشمند ر در نظر نگیرید، عمق داستان این نویسنده را درک نخواهید کرد.

اولین نشانه های پیدایش خانه های هوشمند

در اوایل قرن بیستم اختراع انواع لوازم خانگی یک دستاورد باورنکردنی بود. گر چه لوازم خانگی چیزی نیست که ما آن را “هوشمندانه” در نظر بگیریم، اما می توانیم این تحولات را شروع عصر تکنولوژیک در زندگی روزمره بدانیم.

این دستاوردها با اختراع اولین دستگاه جارو برقی موتور در سال 1901 شروع شد. در طول دو دهه با یخچال فریزر، لباس خشک کن، ماشین های شستشو و همچنین خیلی دستگاه های مکانیکی دیگر روبرو شدیم.

هوشمندسازی و جایگاه خانه ی هوشمند در زندگی امروز

امروزه با توجه به گسترش نیازهای مردم شرکت های زیادی جهت بهبود رفاه و سطح آسایش مردم اقدام به طراحی سیستم هوشمند، در عرصه ی خانگی نموده اند.

خانه هوشمند عبارت دوستانه تری نسبت به اتوماسیون است که به صورت ویژه برای منازل مسکونی در نظر گرفته شده است.

خانه ی هوشمند در ایران

ورود خانه هوشمند به ایران به بیشتر از یک دهه گذشته برمیگردد. خانه های هوشمند در ایران در ابتدا با هدف کمتر کردن و مدیریت مصرف انرژی شکل گرفتند. اما با گذشت زمان رفته رفته هدف از شکل گیری این خانه ها رنگ و بوی جدیدی پیدا کرد و به سمت تجملاتی تر شدن خانه ها تغییر شکل داده شد.

خانه ی هوشمند و نقش آن در ایجاد آسایش برای انسان

حضورتان را در خانه پر رنگ کنید !

یکی از اصلی ترین ویژگی های خانه ی هوشمند می تواند قابلیت کنترل شما از هر مکان و در هر زمانی باشد. شما می توانید کلیه خواسته های خود را حتی از راه دور بر روی خانه هوشمند خود اعمال کنید و اینگونه به سمت یک زندگی آرام و بدون دغدغه قدم بگذارید.

اکسس کنترل تشخیص چهره|پیشرفته‌ ترین نوع دستگاه کنترل تردد

اجزای اصلی خانه هوشمند

برای اینکه هنگام مواجه با یک خانه هوشمند بیشتر با تفاوت های آن نسبت به یک خانه معمولی آگاه باشیم و یا به عبارت بهتر، شرایط فرمانپذیری آنرا بهتر درک کنیم ، اجزای اصلی منزل که برای کاربر ، دارای کاربرد بیشتری هستند را کنترل و بررسی نموده و در نهایت قابلیت کنترل از راه دور، توسط گوشی های هوشمند را به آنها اختصاص می دهیم .

7 مورد از اجزای پرکاربرد در خانه ی هوشمند

  • سیستم روشنایی هوشمند.
  • سیستم صوتی هوشمند.
  • کارت خوان، قفل برقی و سیستم اعلام سرقت هوشمند.
  • سیستم اعلام حریق و نشت گاز هوشمند.
  • سیستم تهویه (سرمایش و گرمایش) هوشمند.
  • سیستم پرده پرده برقی هوشمند.
  • مالتی مدیا وسیستم صوتی هوشمند .

شما می توانید به راحتی و در سریعترین زمان ممکن تمام این اجزا را در خانه ی هوشمند کنترل کنید.

برای مثال در گذشته برای تغییر حالت چراغ ها یا روشن و خاموش کردن کولر حتما  می بایست این کار بوسیله کلید مکانیکی صورت پذیرد ، درحالیکه امروز کافی است نرم افزار خانه هوشمند را روی موبایل خود نصب کرده و بوسیله ی آن از کلیه ی امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد، استفاده نمایید.

اهداف راهبردی در خانه ی هوشمند

از جمله مهم ترین ، اهداف این سیستم کاهش مصرف انرژی ، ارتقای سطح کیفی آسایش انسان، افزایش سطح امنیت و اعمال مدیریت بر تمامی زیر ساخت های داخلی یک خانه هوشمند در یک واحد مسکونی می باشد.

از هوشمند بودن لذت ببرید

بودن در فضایی تکنولوژیک و مدرن برای انسان بسیار لذتبخش خواهد بود. حضور در خانه ای که تمام اتفاق ها خود به خود امکان پذیر می شوند می تواند یادآور دنیایی باشد که شاید در آینده ای نه چندان دور با آن روبرو می شویم. به عبارت بهتر خانه ی هوشمند می تواند جلوه ای از حضور در آینده باشد.

همه چیز درباره کلید ترموستاتیک هوشمند

خانه ی هوشمند، زندگی هوشمند         

با توجه به مزایایی بی شماری که خانه ی هوشمند برای ما به ارمغان می آورد، می توانیم در نظر بگیریم که زندگی در یک خانه ی هوشمند علاوه بر کنترل و مدیرت مصرف انرژی، به آسایش و رفاه هرچه بیشتر ما کمک میکند.

بودن در خانه ی هوشمند، می تواند راهگشای بسیاری از مشکلاتی باشد که تا قبل از این بر سر راه ما قرار داشت.

برای خانه ی خود تصویری مدرن طراحی کنید

همه ی ما خواستار این هستیم که متفاوت به نظر برسیم. بسیاری از رفتارهای ما نیز از همین سرمنشاء پیروی می کنند.

در دنیایی که با انتخاب های گوناگونی مواجه هستیم، خانه هوشمند می تواند نشانه ای از تفاوت ما باشد. برای اینکه بتوانیم این حس تفاوت را در خودمان گسترش بدهیم شاید به خانه ای هوشمند نیاز داریم.

خانه ی هوشمند و نقش آن در ایجاد آسایش برای انسان

رشد چشمگیر و سریع هوشمندسازی ساختمان

ساختمان هوشمند با رشد کم نظیری در حال گسترش است. علت این موضوع می تواند نیاز شدید ما به فرآیند هوشمندسازی باشد، زیرا این روزها همه ما با مشکل کمبود وقت روبرو هستیم، همینطور حضور در فضایی که آرامش و آسایش را به ما هدیه دهد نیز می تواند دلیلی بر این علت باشد.

خودتان را در خانه ای هوشمند تصور کنید 

در پایان باید خاطر نشان کنیم که خانه ی هوشمند می تواند زندگی در فضایی بی دغدغه را یادآور شود، امیدواریم پس از مطالعه ی این مقاله به درکی صحیح از روند حضور در یک خانه ی هوشمند رسیده باشید و همینطور رفاه و آسایشی که بودن در این خانه ها برای شما به ارمغان می آورد را حس کرده باشید.

1 در مورد “خانه ی هوشمند و نقش آن در ایجاد آسایش برای انسان”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *