خانه هوشمند به سبک آلفا!

۳۴۲۳۲ـ۰۱۳

با ما تماس بگیرید

خانه هوشمند به سبک آلفا!

با ما تماس بگیرید
مصرف انرژی درخانه هوشمند

مدیریت مصرف انرژی با هوشمندسازی ساختمان

مدیریت مصرف انرژی میتواند مهم ترین مسئله پیش روی ما در عصر جدید باشد، چرا که امروزه به شکل قابل ملاحظه ای شاهد کم شدن هرچه بیشتر ذخایر انرژی هستیم. از این گذشته پرداخت هزینه هایی که مصرفِ بیش از اندازه ی این ذخایر، شامل حا لمان می کند، ما را مصمم کرد تا راه حل مناسبی برای این مقوله بیابیم: در مقاله پیش رو سعی داریم رابطه هوشمدسازی ساختمان و مصرف بهینه انرژی را مورد بررسی و توضیح قرار دهیم. امیدواریم پس از مطالعه به درک درستی از روند تاثیرگذاری این دو مقوله بر یکدیگر برسید.

فهرست مطالب

بهترین راه ممکن در مدیریت مصرف انرژی کدام است؟

در سال های اخیر سازمان های دولتی، با صرف هزینه های قابل توجهی برای فرهنگ سازی در جهت بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی اقدامات موثری انجام داده اند به طوریکه در مدت زمان کوتاهی ، شاهد افزایش آگاهی مردم در این راستا شده ایم.

این در حالی است که استفاده از تجهیزات و مصالحی که مانع از پرت انرژی در خانه هوشمند می شوند، به تنهایی برای مدیریت مصرف انرژی کافی نیستند.

مدیریت مصرف انرژی با هوشمندسازی ساختمان

برای مثال سیستم های گرمایشی که نهایت اصول استاندارد در آنها رعایت شده باشد و سبب استفاده بهینه از انرژی در ساختمان ها شوند به تنهایی نمی توانند در راستای مدیریت مصرف انرژی موثر واقع شوند . چرا که در هنگام گرم شدن بیش از حد ساختمان این سیستم ها به طور خودکار قطع نمی شوند و با ادامه مصرف انرژی در ساختمان سبب اتلاف بیش از حد آن خواهند شد .

لذا توجه به لزوم سیستم های هوشمندی جهت کنترل این دستگاه ها پیش از نصب تجهیزات فوق ضروری به نظر می رسد . از سوی دیگر ، نبود چنین سیستمی جهت کنترل کلیه ی زیر سیستم های داخلی ساختمان و به منظور کاهش هر چه بیشتر اتلاف انرژی سبب از میان رفتن سهم عظیمی از سرمایه های کشور می شود که قطعا بر میزان تولید ناخالص ملی کشور بی تاثیر نیست .

شما می توانید  مصرف انرژی در ساختمان خود را تحت کنترل بگیرید

برای اینکه به مدیریت مصرف انرژی برسیم باید بتوانیم تجهیزات موجود در ساختمان را تحت کنترل خود داشته باشیم و درواقع باید هوشمندسازی ساختمان را در لیست اهدافمان قرار بدهیم. بنابراین می توان از این طریق از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد:

راهنمای نصب مالتی مدیا

هوشمندسازی ساختمان راهی برای کنترل بیشتر روبه رویمان خواهد گذاشت.

شاید پرسیدن این سوال که، می خواهید با مدیریت مصرف انرژی به چه هدفی برسید؟ شما را در انتخاب بهترین راه حل ممکن یاری کند.

حتما می خواهید به امکاناتی دسترسی داشته باشید که بتوانید از مصرف انرژی مازاد کاسته و توان شما برای کنترل منزلتان را افزایش دهد. هوشمند سازی ساختمان می تواند راه حلی مناسب برای این خواسته شما باشد.

در خانه هوشمند شما می توانید از تمام تجهیزات و مصرف کننده های موجود انتظار داشته باشید که به شما در این روند یاری برسانند.

بخواهیم زیاد مصرف نکنیم.

اکنون عموم مردم نگرشی متفاوت با گذشته نسبت به انرژی پیدا کرده اند و بیش از پیش به اهمیت صرفه جویی در آن پی برده اند. هوشمند ساختن ساختمان ها، طرح و ایده ای است که در صورت ملی شدن آن قطعا گام های موثری در جهت بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی برداشته خواهد شد .

ساختمان هوشمند ، بهترین راه ممکن برای مدیریت مصرف انرژی

هوشمندسازی ساختمان بهترین راه ممکن برای مدیریت مصرف انرژی

با توجه به هزینه های سرسام آوری که انتهای هر ماه برای مصارف مختلفمان پرداخت می کنیم، ناچاریم به دنبال راهی برای جلوگیری از این مهم باشیم. شاید هوشمندسازی تنها راه مناسب برای جلوگیری از هدر رفت انرژی باشد، زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید کنترل خود را روی تمام اجزاء خانه اعمال کنید.

بیشتر بدانید: آیا مدیریت انرژی هوشمند راهکار موثری در کاهش مصرف انرژیست؟

 

7 موردی که در هوشمندسازی ساختمان ما را به مدیریت مصرف انرژی می رساند

  1. صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی.
  2. کاهش نیروی انسانی و خطاهای ناشی از عملکرد سیستم ها و نیز عملکرد افراد.
  3. کاهش هزینه های نگهداری وتعمیرات سیستم های ساختمان.
  4. انعطاف پذیری بالای سیستم ها.
  5. افزایش عمر مفید دستگاه ها.
  6. کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر.
  7. و از همه مهمتر ارتقا جذابیت و لوکسی ساختمان از نتایج بدست آمده.
خانه ی هوشمند و نقش آن در ایجاد آسایش برای انسان

علاوه بر تمام موارد فوق باید این را پیش بینی کرد که سیستم هوشمند در آینده ای نه چندان دور به یکی از الزامات خانه تبدیل می شود.

3 ویژگی برجسته ساختمان هوشمند

از جمله ویژگی های برجسته ی یک ساختمان هوشمند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان کنترل ساختمان از راه دور توسط وسایل ارتباطی مختلف.
  • کنترل تردد اشخاص و مدت زمان کاری آنها به واسطه سیستم مدیریت هوشمند.
  • اندازه گیری و ذخیره سازی انرژی در هر بازه ی زمانی.

تا به حال به این فکر کرده بودید که هوشمندسازی ساختمان چگونه می تواند در مدیریت مصرف انرژی به شما کمک کند؟

در اینباره می توانیم به روند کنترل تجهیزات خانه از راه دور اشاره کنیم. در چنین شرایطی شما می توانید در هر زمانی میزان مصرف انرژی توسط تمام دستگاه های خانه را حتی از راه دور تحت کنترل خود داشته باشید.

 مصرف انرژی در خانه هوشمند چگونه کنترل می شود؟

گاهی از محل کار خود به خانه تان سر بزنید!

تصور این امر کمی دشوار است زیرا امکان اینکه در طول روز چندبار به خانه برگردید تقریبا امری غیرممکن است، اما این موضوع در مورد خانه هوشمند کمی متفاوت است، زیرا شما می توانید از راه های زیادی مانند تلفن به تمام خانه را زیر نظر و کنترل خود داشته باشید.

تصور کنیدکه هنگام خروج از خانه فراموش کرده اید که کولر را خاموش کنید، فکر میکنید در این وضعیت چه میزان انرژی هدر می رفت؟ همینطور برای این فراموشی کوچک چقدر باید هزینه پرداخت می کردید؟ اما در خانه هوشمند جای هیچ نگرانی نیست، زیرا به راحتی می توانید حتی با موبایل خود کولر و همینطور تمام مصرف کننده های خود را کنترل کنید.

با هوشمندسازی ساختمان به آینده تعلق داشته باشید!

آینده جاییست که در تخیلات خود به آن فکر می کنیم، همه ی ما از اینکه المان های سازنده ی فردا را در زندگی روزمره خود داشته باشیم احساس هیجان خواهیم کرد. تصوراتی مانند کنترل تمام وجه امور حتی از راه دور یکی و مدیریت مصرف انرژی در تمام تجهیزات از جمله این شاخصه هاست.

کلید تبدیل | نکاتی که قبل از خرید کلیدتبدیل باید بدانید!

هوشمندسازی ساختمان علاوه بر تمام مزیت هایی که برایمان به همراه می آورد، می تواند حضور و زندگی در آینده را در ذهنمان متبلور کند.

با مدیریت مصرف انرژی می توانیم هوشمندانه عمل کنیم

همانطور که گفته شد، از ویژگی های برجسته ی یک ساختمان هوشمند، می توان به امکان کنترل ساختمان از راه دور توسط وسایل ارتباطی مختلف، کنترل تردد اشخاص و مدت زمان کاری آنها به واسطه سیستم مدیریت هوشمند، اندازه گیری و ذخیره سازی انرژی در هر بازه ی زمانی اشاره کرد.

در صورت به کار گیری سیستم مدیریت هوشمند در ساختمان ها، با صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی، کاهش نیروی انسانی و خطاهای ناشی از عملکرد سیستم ها و نیز عملکرد افراد، کاهش هزینه های نگهداری وتعمیرات سیستم های ساختمان، انعطاف پذیری بالای سیستم ها، افزایش عمر مفید دستگاه ها، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر و از همه مهمتر ارتقا جذابیت و لوکسی ساختمان از نتایج بدست آمده از راه حل هوشمند سازی خانه ها خواهد بود.

مطلب مرتبط: بهینه سازی مصرف انرژی و هوشمندسازی ساختمان

از آنجاییکه مصرف بی رویه انرژی اثرات جبران ناپذیری بر روند زندگی ما در حال حاضر و همینطور بر آیندگان خواهد داشت،  در این مقاله سعی کردیم راه حلهایی را پیش روی شما بگذاریم که تا اندازه ای از نگرانی هایتان بکاهد و همینطور شما را از پرداخت هزینه های هنگفت مصون کند.

در پایان باید این را خاطر نشان کرد که رفته رفته تمام ذخایر انرژی روند رو به کاهش را طی می کنند. در چنین وضعیتی بایدبه دنبال راه چاره بود، اگر هرکدام از ما سهمی هرچند جزئی، در کند کردن این روند داشته باشیم، شاید بتوانیم فردایی بهتر برای فرزندانمان باقی بگذاریم.

شاید هوشمندسازی و ارتباط آن با مصرف بهینه راهی برای رسیدن به این مهم باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *